۲ مهر ۱۴۰۳، ۱۱:۳۶

مدیرکل پزشکی قانونی اردبیل خبر داد؛

کاهش مسمومیت با گاز منوکسیدکربن در اردبیل/ فوت ۳ نفر ثبت شده است

کاهش مسمومیت با گاز منوکسیدکربن در اردبیل/ فوت ۳ نفر ثبت شده است

اردبیل - مدیرکل پزشکی قانونی استان اردبیل گفت: خوشبختانه طی ۵ ماهه ابتدای سال‌جاری مرگ و میر و مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن در استان اردبیل کاهش داشته است.

نگار خوشنویس در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: خوشبختانه طی ۵ ماهه ابتدای سال‌جاری مرگ و میر و مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن در سطح استان اردبیل روند کاهشی داشته است که آمار اجساد معاینه شده در پزشکی قانونی استان اردبیل با تشخیص مرگ با مسمومیت منوکسیدکربن ۳ نفر مرد بوده است.

وی با بیان اینکه این تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل که تعداد متوفیان ۸ نفر که شامل ۲ زن و ۶ مرد بوده کاهش یافته است، گفت: همه افراد در طول روز مقادیر کمی از گاز منوکسیدکربن را تنفس می‌کنند و استنشاق بیش از حد آن می‌تواند باعث مسمومیت و مرگ فرد شود.

مدیرکل پزشکی قانونی استان اردبیل بیان کرد: منوکسیدکربن گازی است بی رنگ و بی بو و از روش‌های مختلفی همچون بخاری، آبگرمکن، شومینه، اگزوز ماشین، کوره زغالی تولید می‌شود، هنگامی که این دود در یک فضای بسته با دارای تهویه ضعیف محبوس شود، میزان گاز افزایش یافته و باعث کم شدن و بین رفتن اکسیژن شده و منجر به آسیب در بافت و سلول‌های فرد می‌شود.

خوشنویس با بیان اینکه حوادث ناشی از گازگرفتگی را می‌توان با اندکی توجه و دقت و رعایت درست اصول ایمنی کاهش داده و جلوی مرگ‌های تلخ و داغدار شدن خانواده‌ها را گرفت، خاطرنشان کرد: حالت ضعف و سستی در بدن، حالت تهوع و استفراغ، خستگی، سردرد، درد شکم، سرگیجه، حالت دوبینی و اختلال در تنفس و خواب آلودگی از نشانه‌های مسمومیت با این گاز است.

کد خبر 6233580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha