۲ مهر ۱۴۰۳، ۱۲:۱۳

مدیرکل حج و زیارت بوشهر:

۶ کاروان حج عمره استان بوشهر راهی سرزمین وحی می‌شود

۶ کاروان حج عمره استان بوشهر راهی سرزمین وحی می‌شود

بوشهر- مدیرکل حج و زیارت استان بوشهر گفت: کاروان‌های حج عمره استان بوشهر از ۱۹ مهرماه اعزام می‌شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی صداقت صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پس از ۹ سال توقف اعزام به عمره مفرده امسال زمینه اعزام کاروان‌ها به سفر حج عمره مفرده فراهم شده است.

وی با اشاره به اینکه ثبت نام عمره مفرده در حال انجام است اضافه کرد: مردم می‌توانند با مراجعه به وب‌سایت نسبت به تکمیل ثبت نام خود اقدام کنند و در کاروان‌های منتخب نام‌نویسی کنند.

مدیرکل حج و زیارت استان بوشهر افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته، بوشهر به عنوان یکی از ایستگاه‌های پروازی برای حج عمره معرفی شده است و زائران استان با ۲ پرواز به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.

وی بیان کرد: در اولین پرواز که ۱۹ مهرماه خواهد بود سه کاروان و در دومین پرواز که ۱۴ آبان است نیز سه کاروان از بوشهر به سفر عمره مفرده اعزام می‌شوند که هر کاروان ۸۶ نفر است.

صداقت با اشاره به اینکه پنج کاروان اهل تشیع و یک کاروان اهل سنت از استان بوشهر اعزام می‌شوند خاطرنشان کرد: این افراد یک سفر ۱۰ روزه خواهند داشت که پنج روز در مکه و پنج روز در مدینه خواهند بود.

۷۰ درصد ظرفیت تکمیل شد

وی با اشاره به اینکه هزینه اعزم‌ها بسته به هتل‌ها متغیر است افزود: یک کاروان مربوط به شهرستان بوشهر، یک کاروان از دشتی و تنگستان، یک کاروان از دشتستان، یک کاروان از کنگان، عسلویه، دیر و جم، یک کاروان از گناوه و دیلم و یک کاروان اهل سنت هم از کنگان اعزام می‌شود.

مدیرکل حج و زیارت استان بوشهر با بیان اینکه تاکنون حدود ۷۰ درصد از کاروان‌ها تکمیل شده است ادامه داد: در صورت تکمیل ظرفیت نسبت به افزایش تعداد کاروان‌ها اقدام می‌شود.

وی تاکید کرد: در حج تمتع امسال هفت کاروان با ۹۲۸ زائر همراه با ۲۸ عامل و سه پزشک اعزام شدند که کم‌سن‌ترین زائر ۱۴ سال و مسن‌ترین فرد ۹۲ سال سن داشتند.

صداقت با بیان اینکه ۵۲ درصد از زائران مرد و ۴۸ درصد از زائران خانم بودند تصریح کرد: خوشبختانه امسال مورد فوتی نداشتیم. اکنون هشت هزار و ۵۳۰ نفر متقاضی حج عمره در استان بوشهر داریم که در صف اعزام هستند.

وی از افزایش هشت درصدی ثبت‌نام اربعین در استان بوشهر طی سال جاری خبر داد و بیان کرد: ۷۵ هزار و ۹۰۲ نفر در قالب بیش از ۵۱ هزار گروه در این سامانه ثبت نام کردند.

کد خبر 6233688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha