۲ مهر ۱۴۰۳، ۱۲:۲۵

با هدف حمایت از بیماران اهوازی صورت گرفت؛

راه اندازی مرکز سرپایی مراقبت های حمایتی و تسکینی سرطان

راه اندازی مرکز سرپایی مراقبت های حمایتی و تسکینی سرطان

نخستین مرکز سرپایی مراقبت های حمایتی و تسکینی سرطان در اهواز راه اندازی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت ارتباطات و جذب مشارکت‌های مردمی مکسا، مؤسسه نیکوکاری کنترل سرطان ایرانیان (مکسا) در اهواز موفق به دریافت اولین پروانه بهره برداری مرکز سرپایی مراقبت‌های حمایتی و تسکینی سرطان در ایران شده است.

به گفته قدرت اله شاکری نژاد مدیر مکسای اهواز، در این مرکز مانند دیگر مراکز درمانگاهی ساختارهای مصوب و قانونی درمانگاه دیده شده است و همه خدمات بالینی پزشکی و پرستاری ویژه بیماران مبتلا به سرطان مانند بستری موقت، ویزیت‌های عمومی و تخصصی، تزریقات، مشاوره‌های تخصصی، لنفوتراپی و فیزیوتراپی با رویکرد مراقبت‌های حمایتی و تسکینی سرطان ارائه می‌شود.

وی افزود: مکسا تنها مؤسسه‌ای در کشور است که توانسته پروانه بهره برداری مرکز سرپایی مراقبت‌های حمایتی و تسکینی سرطان را از وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی کسب کند.

مدیر مکسای اهواز، مراقبت در منزل را مهم‌ترین خدمت مکسا برشمرد و افزود: تمام خدمات حمایتی و تسکینی هم در کلینیک سرپایی زیر نظر متخصصان تسکینی و حمایتی و هم بر بالین بیمار در منزل به صورت هومکر ارائه می‌شود.

وی با تاکید بر لزوم توسعه خدمات حمایتی و تسکینی در کشور و ارتقای خدمات هومکر به مراکز سرپایی مراقبت‌های حمایتی و تسکینی سرطان افزود: راه اندازی این درمانگاه تخصصی موجب ارائه طیف وسیع‌تری از خدمات و مراقبت‌های ویژه بیماران مبتلا به سرطان بدون مشکلات قانونی می‌شود و رضایتمندی بیشتری را برای بیماران و خانواده‌های آنها به همراه دارد.

شاکری نژاد با تأکید بر رایگان بودن خدمات مکسا اظهار داشت: در مرکز سرپایی طبق برنامه زمان بندی شده متخصصان درد، داخلی، تغذیه، بیهوشی، گوارش و فیزیوتراپی به بیماران خدمات رایگان می‌دهند.

توسعه مراقبت‌های حمایتی و تسکینی و راه اندازی میز خدمت مکسا در بیمارستان‌های دولتی اهواز از دیگر فعالیت‌های این مؤسسه مردم نهاد است که شاکری درباره آن گفت: سه مرکز تخصصی و فوق تخصصی اهواز در بیمارستان‌های بقایی ۲ و شفا و مرکز کانسر امید خوزستان راه اندازی شده است و در بیمارستان‌های گلستان، آریا و اروند در حال مذاکره هستیم.

وی گفت: با راه اندازی میز خدمت مکسا در این بیمارستان‌ها بیمارانی که در شروع خط درمان هستند، توسط پزشکان و پرستاران مکسا یا مددکاران این بیمارستان‌ها شناسایی و برای دریافت خدمات حمایتی و تسکینی معرفی می‌شوند.

شعبه جدید مکسا در اهواز با حمایت‌های خیرین استان و خیریه چهارده معصوم (ع) راه اندازی شده است.

کد خبر 6233724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha