حزب‌الله و معادله بازدارندگی؛ چرا آمونیاک حیفا هدف قرار نگرفت؟

حزب‌الله و معادله بازدارندگی؛ چرا آمونیاک حیفا هدف قرار نگرفت؟

یک کارشناس حوزه نظامی از دلایل عدم انجام معادله بازدارندگی از سوی حزب الله علیه رژیم صهیونیستی از آغاز جنگ غزه تاکنون، پرده برداشت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، سرلشکر «فایز الدویری» کارشناس حوزه نظامی اظهار داشت که حزب‌الله معادله اعلام‌شده خود را مبنی بر حمله به تل‌آویو در مقابل حمله به ضاحیه بیروت، به دلیل محاسبات خاص خود اجرا نکرده است و حمله به کارخانه‌های آمونیاک در حیفا به همین دلایل انجام نشد.

الدویری در تحلیل خود از وضعیت نظامی منطقه اشاره کرد که مقاومت در شرایط ضعف دولت آمریکا در دوران ریاست‌جمهوری جو بایدن و تمایل بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، به آتش‌افروزی در منطقه، معادله بازدارندگی خود را به کار نگرفته است.

این کارشناس نظامی حمله به پایگاه هوایی رامات دیوید در شمال حیفا -جایی که یوآف گالانت، وزیر دفاع رژیم صهیونیستی، از آنجا حزب‌الله را تهدید کرده بود- را دارای پیامی نمادین دانست.

وی اعلام کرد که حزب‌الله تمایلی به تشدید وضعیت به یک جنگ زمینی گسترده ندارد، بلکه می‌خواهد معادله توازن بازدارندگی را حفظ کند.

در مورد نوع اهداف اسرائیلی که مورد حمله قرار گرفته‌اند، این کارشناس استراتژیک معتقد است که ویدئوهای منتشر شده توسط حزب‌الله اهداف راهبردی و کلیدی را مشخص کرده‌اند و نشان داده‌اند که حزب‌الله می‌تواند به تمامی پایگاه‌ها و تاسیساتی که قبلاً فیلمبرداری شده‌اند، دست یابد.

این کارشناس نظامی به اهدافی بالاتر از اهداف کلیدی مانند کارخانه‌های آمونیاک در حیفا اشاره کرد که از حملات موشکی حزب‌الله عبور کرده و مورد هدف قرار نگرفته‌اند.

حزب‌الله روز یکشنبه اعلام کرد که برای نخستین بار از آغاز درگیری‌های مرزی با رژیم صهیونیستی، با موشک‌های «فادی ۱» و «فادی ۲» به مواضع نظامی در شهر حیفا در شمال اراضی اشغالی حمله کرده است که این حمله منجر به زخمی شدن چندین صهیونیستی و خسارات مادی فراوان شد.

حمله حزب‌الله پس از ترور رهبران نظامی ارشد حزب‌الله در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت و مجموعه انفجارهایی رخ داد که دستگاه‌های «پیجر» و «واکی‌تاکی» در مناطق مختلف لبنان را مورد هدف قرار داد.

کد خبر 6233824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha