میقاتی:

سازمان ملل و شورای امنیت در کنار حق بایستند

سازمان ملل و شورای امنیت در کنار حق بایستند

نخست وزیر پیشبرد امور لبنان با اشاره به حملات گسترده رژیم صهیونیستی به لبنان از کشورهای صاحب نفوذ بر تل آویو خواست که مانع تداوم حملات وحشیانه این رژیم شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، نجیب میقاتی نخست وزیر پیشبرد امور لبنان با اشاره به موضع گیری اخیر دبیر کل سازمان ملل درباره بیم از تبدیل جنوب لبنان به غزه دیگری و اینکه این جنگ باید پایان یابد، گفت: این موضع گیری باید مشوق همه به ویژه کشورهایی باشد که توان فشار بر اسرائیل برای توقف جنگ را دارند.

وی بر ضرورت اجرای قطعنامه ۲۷۳۵ شورای امنیت و حل مساله فلسطین بر اساس راهکار دودولتی و صلح فراگیر و عادلانه تاکید کرد.

میقاتی با اشاره به حملات رژیم صهیونیستی به لبنان گفت: حمله اسرائیل به لبنان جنگ کشتار جنگی به معنی تمام است. اسرائیل به دنبال نابودی برنامه ریزی شده روستاها و شهرک های لبنانی و نابودی مناطق سرسبز لبنان است. ما در تماس هایی که داریم از سازمان ملل و شورای امنیت و کشورهای موثر می خواهیم که در کنار حق قرار گیرند و تجاوزگری اسرائیل را متوقف کنند.

نخست وزیر پیشبرد امور لبنان بیان کرد: ما مجدداً پایبندی خود را به قطعنامه ۱۷۰۱ به طور کامل اعلام می کنیم و به عنوان دولت لبنان در راستای توقف جنگ اسرائیلی حرکت می کنیم و تا حد توان از حرکت به سمت وضعیت نامعلوم پرهیز کنیم.

کد خبر 6233831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha