۲ مهر ۱۴۰۳، ۱۳:۴۳

امام جمعه اصفهان:

احداث مراکز هلال احمر در محورهای ترانزیتی اصفهان ضروری است

احداث مراکز هلال احمر در محورهای ترانزیتی اصفهان ضروری است

اصفهان – امام جمعه اصفهان گفت: احداث مراکز هلال احمر به طور ویژه برای محورهای ترانزیتی ضروری است که ما نیز ۲ جاده ترانزیتی در استان داریم.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سیدیوسف طباطبایی نژاد پیش از ظهر دوشنبه در دیدار با مدیر کل هلال احمر استان اصفهان ضمن تبریک ایام ولادت پیامبر اکرم (ص) و امام صادق (ع) به مسئله مدیریت صحیح منابع انسانی در دستگاه‌ها و سازمان‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: مدیر در انتخاب معاونان و کارکنان خود باید دقت کند و یکی از مسائل مهم این است که در هر کاری در حد نیاز، منابع و نیرو به کار گرفته شود.

وی افزود: شاید تصور کنیم افراد بیکاری را دارای شغل کرده‌ایم، اما این مسئله درست نیست، بلکه باید حساب کار مملکت را کرد و باید بر اساس نیاز هر دستگاه نیروی کار جذب کرد که این مسئله مهمی است.

امام جمعه اصفهان صرف نیروی کار در مواردی که مورد نیاز نبوده و حتی بیش از نیاز دستگاه مربوطه است را ناشی از سو مدیریت دانست و گفت: این امر سبب می‌شود پول کشور در جایی که نباید هزینه شود، لذا در مواردی که نیاز واقعی وجود دارد دچار مشکل می‌شویم.

وی بررسی این که در چه مناطقی به ایجاد مراکز هلال احمر نیاز است را امری مهم عنوان کرد و ادامه داد: احداث مراکز هلال احمر به طور ویژه برای محورهای ترانزیتی ضروری است که ما نیز ۲ جاده ترانزیتی در استان داریم.

لزوم پرداختن به مسائل آموزشی در هلال احمر اصفهان

نماینده ولی فقیه در استان به ضرورت پرداختن مراکز هلال احمر به مسائل آموزشی اشاره کرد و افزود: آموزش کمک‌های اولیه و امداد و نجات به مردم باید در هلال احمر در اولویت باشد.

آیت الله طباطبایی نژاد مدیریت اسلامی و شرعی برای مدیر و کارمند را مهم بیان کرد و گفت: البته پیش بینی در هر امری نیاز است و درباره هلال احمر نیز باید این مسئله را مدنظر داشت و باید نیروی خوب و ارزشمند را حفظ کرد.

امام جمعه اصفهان توجه به جنبه مذهبی در هلال احمر اصفهان را بیش از برخی نقاط دیگر عنوان کرد و افزود: گاهی انسان نیاز به یادآوری و تذکر دارد و باید در رفتار با مردم همواره جنبه مدارا را رعایت کرد هم چنان که امیرمومنان نیز می‌فرماید: «با مردم آن‌چنان معاشرت کنید که اگر مردید برای شما اشک بریزند، و اگر زنده ماندید با اشتیاق به سوی تان آیند».

فعالیت ۱۶ مرکز هلال احمر در اصفهان

در این دیدار مدیر کل هلال احمر استان به برخی از مسائل و امور مربوط به هلال احمر استان اشاره کرد و اظهار داشت: توصیه همیشگی ما به همه همکاران در مورد آموزش مسائل امداد و نجات و کمک‌های اولیه به مردم بوده است تا به این وسیله سطح آگاهی مردم نسبت به موضوع امداد و نجات و کمک‌های اولیه افزایش یابد.

وی افزود: داوطلبان فراوانی در کاروان‌های جهادی و در مناطق محروم وجود دارد که باید سازماندهی شوند.

وی با تاکید بر آمادگی استان اصفهان در امر امداد و نجات از درخواست نیروی امداد برای اعزام به لبنان خبر داد و گفت: در حوادث اخیر لبنان، از هلال احمر اصفهان نیز درخواست اعزام نیروی امداد شامل پزشک، پزشک متخصص، پزشک اورژانس شده است، بنابراین باید همواره این آمادگی را داشته باشیم و از منابع خود به طور بهینه استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: ما در سطح استان ۱۶ مرکز داریم که در آنها نماز ظهر با حضور امام جماعت برگزار می‌شود و ائمه جماعات هر روز نکات و مباحث اخلاقی و شرعی را بیان می‌کنند و علاوه بر آن هلال احمر اصفهان به عنوان دبیرخانه کشوری نهج البلاغه نیز فعالیت می‌کند.

وی عنوان کرد: بسیاری از روحانیونی که به عنوان ائمه جماعات در هلال احمر استان فعال هستند خود نجاتگر بوده و از نیروهای هلال احمر محسوب می‌شوند.

کد خبر 6233840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha