اخبار لحظه به لحظه حملات ددمنشانه رژیم صهیونیستی به لبنان؛

۲۷۴ شهید و ۱۰۲۴ زخمی در حملات رژیم صهیونیستی به لبنان+فیلم

۲۷۴ شهید و ۱۰۲۴ زخمی در حملات رژیم صهیونیستی به لبنان+فیلم

همزمان با حملات ددمنشانه رژیم صهیونیستی به لبنان و شهید و زخمی شدن شماری بر اثر آن، حزب الله لحظاتی قبل حمله سنگین موشکی به شمال فلسطین اشغالی انجام داد.

خبرگزاری مهر - گروه بین الملل: رژیم صهیونیستی درحال بمباران شدید مناطقی از لبنان است و همزمان با آن نیز حزب الله حملات گسترده موشکی به فلسطین اشغالی انجام داده است.مقاومت اسلامی لبنان در پاسخ به حملات گسترده رژیم صهیونیستی به مناطق جنوبی و شرقی لبنان، شمال فلسطین اشغالی را هدف حملات گسترده موشکی قرار داد.

تل آویو هدف قرار گرفت

منابع خبری از شنیده شدن صدای آژیر خطر در تل آویو خبر دادند. متعاقب آن صدای انفجارهای قوی تل آویو را لرزاند.

رسانه صهیونیستی واللا از شنیده شدن صدای آژیر خطر در مناطق نزدیک به فرودگاه بن گورین خبر داد.

چندین فروند از موشک‌های شلیک‌شده از سمت لبنان به نقاط مختلف سرزمین‌های اشغالی برخورد کرده است.

گزارش‌ها از برخورد چندین موشک به مناطق اشغالی الکرمل، جنوب حیفا و مرکز جولان اشغالی حکایت دارد.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی اذعان کردند که پیش از برخورد موشک‌ها به جولان اشغالی هیچ آژیر هشداری در این منطقه فعال نشده است.

علاوه بر این خبرنگار المیادین از موج جدید حملات موشکی حزب‌الله لبنان به سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

همچنین المیادین اعلام کرد که در پی حملات موشکی از سمت لبنان صدای چندین انفجار در شمال فلسطین اشغالی به گوش رسیده است.

همچنین آژیر هشدار از بیم رخنه پهپادی در چندین منطقه از سرزمین‌های اشغالی از جمله نطوعه، الکوش وفسوطه در الجلیل غربی به صدا درآمد.

علاوه بر این حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌هایی اعلام کرد که با ده‌ها موشک مقر گردان‌های موشکی و توپخانه‌ای پادگان صهیونیستی «یوآو» و انبارهای اصلی منطقه شمالی ارتش رژیم صهیونیستی در پایگاه «نیمرا» را هدف قرار داده است.

نتانیاهو: روزهای سختی در پیش داریم

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهونیستی امروز دوشنبه در سخنانی ادعا کرد: منتظر تهدید نمی‌مانیم و قبل از اینکه آن تهدید عملی شود، پاسخ آن را به صورت پیش دستانه می‌دهیم!

نخست وزیر رژیم صهونیستی بی اشاره به حملات سنگین حزب الله لبنان به اراضی اشغالی فلسطین مدعی شد: موشک‌های آنها را از بین می‌بریم! روزهای سختی در پیش داریم و اسرائیل در حال تغییر موازنه قوا در شمال است.

وی مدعی شد که فشار نظامی علیه حزب‌الله لبنان ادامه خواهد داشت!

«دیوید مینسر» سخنگوی کابینه رژیم صهیونیستی در سخنانی اذعان کرد که حملات حزب‌الله لبنان به سرزمین‌های اشغالی اثرگذاری شگرفی داشته است.

سخنگوی کابینه رژیم صهیونیستی اعلام کرد: حزب‌الله از هفتم اکتبر ۹ هزار موشک را از سمت لبنان به سوی «اسرائیل» شلیک کرده است.

این مقام صهیونیست در ادامه افزود: موشک‌های حزب‌الله زیان‌های سنگینی را در شمال اسرائیل در پی داشته است.

سخنگوی کابینه رژیم صهیونیستی همچنین در یاوه‌گویی آشکار بیان کرد: حزب‌الله باید از منطقه رودخانه لیطانی که مرز شمالی ما به شمار می‌آید دور شود.

حمایت انصارالله یمن از مقاومت لبنان

محمد عبدالسلام سخنگوی انصارالله یمن اعلام کرد: حملات رژیم صهیونیستی به لبنان را محکوم می کنیم.

وی افزود: این جنایات مداوم رژیم صهیونیستی اگر حمایت و پوشش آمریکا نبود، ادامه نمی یافت.

عبدالسلام اعلام کرد که آمریکا رژیم جنایتکار صهیونیستی را به ادوات قتل و کشتار جمعی تجهیز کرده است.

وی بیان کرد: ما بار دیگر حمایت کامل خود را از لبنان اعلام می کنیم و در کنار لبنان و مقاومت اسلامی شجاع آن هستیم. از کشورهای عربی و اسلامی می خواهیم که دست از سکوت بردارند و موضع مسئولان به نفع امت اسلامی و در یاری مساله فلسطین و حمایت از جنبش های مقاومت در فلسطین و لبنان اتخاذ کنند.

موج شدید حملات حزب الله و شنیده شدن صدای انفجارهای متعدد

رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که آژیرهای خطر در ۲۰ منطقه در شمال فلسطین اشغالی از طبریه تا صفد به صدا درآمده و چند موشک به منطقه الجلیل اصابت کرده است.

سرزمین‌های اشغالی هدف حمله سنگین موشکی از سمت لبنان قرار گرفته است.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی اذعان کردند که موشک‌های سنگین روانه مناطق اشغالی «الکریوت» و «الجلیل» شده‌اند.

صدای آژیر خطر در الجلیل مرکزی در غرب دریاچه طبریا شنیده می شود. یک موشک به طور مستقیم در کریات طبعون در جنوب حیفا اصابت کرد.

همچنین صداهای انفجارهای شدیدی در جنوب حیفا به گوش می‌رسد. منابع خبری از به لرزه درآمدن «حیفا»، «طبریا» و «صفد» خبر می‌دهند.

برخی رسانه‌های رژیم صهیونیستی نیز از برخورد چندین موشک به منطقه‌های اشغالی «هعیمک» و «کریات طبعون» خبر دادند.

علاوه بر این صدای آژیر هشدار در مناطق گسترده‌ای از الجلیل علیا و سفلی تا مرج بن عامر و الکرمل در جنوب حیفا به گوش رسیده است.

در پی برخورد موشک به منطقه اشغالی «عین زیتیم» در شمال «صفد»، این منطقه به آتش کشیده شد.

همچنین منابع رسانه‌ای از برخورد موشک‌های شلیک‌شده از سمت لبنان به مناطق اشغالی «کادیتا»، «بیریا»، «الیکیم»، «طیفون»، منطقه صنعتی «یوکنعام» و اطراف «العفوله» خبر دادند.

رادیو ارتش رژیم اشغالگر هم اذعان کرد که بر اثر اصابت موشک‌های حزب الله به نزدیک روستای «الشجره المهجره» در شمال فلسطین اشغالی دست کم ۵ صهیونیست زخمی شدند.

آسمان شهر اشغالی صفد هم به عرصه‌ای برای تقابل موشک‌های حزب‌الله و موشک‌های گنبدآهنین رژیم صهیونیستی تبدیل شده است.

ارتش رژیم صهیونیستی اذعان کرد که ۳۵ موشک شلیک شده از جنوب لبنان به صفد و الجلیل را رصد وشماری از آنها را رهگیری و منهدم کرده است.

افزایش آمار شهدا به ۲۷۴ و زخمی به ۱۰۲۴ نفر

فراس الابیض وزیر بهداشت لبنان از افزایش شمار شهدای حملات رژیم صهیونیستی به لبنان به ۲۷۴ و زخمی ها به ۱۰۲۴ نفر خبر داد و اعلام کرد: دو شهید و ۱۶ زخمی از امدادگران هستند.

۱۰۰ شهید و ۴۰۰ زخمی در حملات رژیم صهیونیستی

مرکز عملیات اورژانس وابسته به وزارت بهداشت لبنان آماری جدید از حملات ددمنشانه رژیم صهیونیستی به لبنان ارائه کرد.

در بیانیه این مرکز آمده است: حملات دشمن اسرائیلی به شهرک‌ها و روستاهای جنوب به شهادت ۱۸۲ نفر و زخمی شدن ۷۲۷ نفر منجرشده است.

وزارت بهداشت لبنان اعلام کرد: در میان شهدا و مجروحان کودکان، زنان و امدادگران به چشم می‌خورند.

همزمان خبرگزاری لبنان از شهادت و زخمی شدن شماری و ویرانی منازل در شهرک‌های بقاع غربی در جنوب لبنان خبر داد.

منابع لبنانی از شهادت و زخمی شدن شماری از لبنانی‌ها در حملات رژیم صهیونیستی به منازل و پمپ بنزین در لبایا و یحمر و سحمر در بقاع غربی خبر دادند.

این حملات به ویرانی منزلی درلبایا و منزلی در یحمر و یک پمپ بنزین منجر شده است. در سحمر نیز منازل هدف حمله قرار گرفته اند و شماری بر اثر آن شهید و زخمی شده اند.

منابع لبنانی فیلمی از لحظات اولیه بمباران شهرک الخرایب در جنوب لبنان منتشر کردند.

این منابع به زخمی شدن شمار زیادی در حمله رژیم صهیونیستی به یکی از ساختمان‌ها در یکی از روستاهای صور اشاره کردند.

منابع لبنانی از کشتاری خبر دادند که اشغالگران در شهرک حاروف در نبطیه پس از بمباران ساختمان‌ها انجام دادند.

اشغالگران بیمارستان ایتالیایی در شهرک صور در جنوب لبنان را بمباران کردند.

اشغالگران خیابان اصلی را در جنوب لبنان بمباران کردند.

واکنش آیت الله سیستانی به حملات ددمنشانه به لبنان

دفتر آیت الله سیستانی مرجع عالیقدر شیعیان عراق در بیانیه‌ای به حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به لبنان واکنش نشان داد.

در بیانیه آیت الله سیستانی آمده است: در این روزهای سختی که مردم بزرگوار لبنان با آن روبرو هستند و به طور گسترده در معرض تجاوز ددمنشانه و با شیوه‌های وحشیانه اسرائیل شامل انفجار تعداد زیاد سیستم‌های ارتباطی شخصی و حمله به مناطق مسکونی مملو از شهروندان و زن و کودک و نیز حملات شدید به دهها روستا و شهرک در جنوب و بقاع قرار دارند و تاکنون شمار زیادی از رزمندگان مقاومت و غیرنظامیان بی گناه شهید و هزاران نفر از منازل و مناطق خود آواره شده اند، مرجعیت عالی دینی همبستگی خود با لبنانی‌های عزیز اعلام و با آنها ابراز همدردی می‌کند.

همچنین در این بیانیه آمده است: مرجعیت دست دعا به سوی خداوند متعال بر می‌دارد تا خداوند آنها را در پناه خود نگه دارد و از شر اشرار و مکر فاجران در امان بدارد و از خداوند برای شهیدان طلب رحمت و رضوان و برای مجروحان طلب شفای عاجل دارد.

در بیانیه آیت الله سیستانی بر ضرورت به کار بستن اهتمام و نهایت تلاش برای توقف این حمله وحشیانه مداوم و حمایت از ملت لبنان از تبعات ویرانگر آن تاکید و از مؤمنان خواسته شده است که در کاهش درد و رنج لبنانی‌ها و برآورده کردن نیازهای انسانی آنها بکوشند.

در پایان بیانیه دفتر آیت الله سیستانی آمده است: خداوند لبنان و ملت عزیز آن را از هر بلا و شری مصون بدارد.

جنگ روانی دشمن صهیونیست علیه لبنانی‌ها

وزارت خارجه لبنان اخبار مربوط به تخلیه کارکنانش را تکذیب کرد.

در بیانیه وزارت خارجه لبنان آمده است: پیروز خبر منتشر شده در یکی از پایگاه‌های خبری مبنی بر اقدام وزارتخارجه در تخلیه کارکنانش، این خبر کاملاً بی اساس است و از رسانه‌ها می‌خواهیم که نهایت دقت و مسئولیت پذیری را به ویژه در این برهه حساس ملی که لبنان با آن روبرو است، داشته باشند.

وزارت خارجه لبنان از ترویج دهندگان این اخبار بی اساس و جعلی خواسته است که در راستای رعب افکنی و مشارکت در جنگ روانی دشمن حرکت نکنند.

ساعتی قبل نیز، مدیر کل اداره دفاع مدنی لبنان به اخبار مربوط به تخلیه مراکز دفاع مدنی پس از تهدید رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد.

ریمون خطار مدیر کل اداره دفاع مدنی لبنان گفت: اخبار منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی درباره تخلیه مراکز دفاع مدنی پس از پیام تهدیدآمیز اسرائیل نادرست است.

این در حالی است که در شبکه‌های اجتماعی اخباری منتشر شده بود مبنی اینکه نیروهای دفاع مدنی در برخی مناطق پس از این پیام تهدید آمیز رژیم صهیونیستی دریافت کردند مقرهای خود را تخلیه کردند.

میقاتی: اسرائیل به دنبال نابودی لبنان است

نجیب میقاتی نخست وزیر پیشبرد امور لبنان با اشاره به موضع گیری اخیر دبیر کل سازمان ملل درباره بیم از تبدیل جنوب لبنان به غزه دیگری و اینکه این جنگ باید پایان یابد، گفت: این موضع گیری باید مشوق همه به ویژه کشورهایی باشد که توان فشار بر اسرائیل برای توقف جنگ را دارند.

وی بر ضرورت اجرای قطعنامه ۲۷۳۵ شورای امنیت و حل مساله فلسطین بر اساس راهکار دودولتی و صلح فراگیر و عادلانه تاکید کرد.

میقاتی با اشاره به حملات رژیم صهیونیستی به لبنان گفت: حمله اسرائیل به لبنان جنگ کشتار جنگی به معنی تمام است. اسرائیل به دنبال نابودی برنامه ریزی شده روستاها و شهرک‌های لبنانی و نابودی مناطق سرسبز لبنان است. ما در تماس‌هایی که داریم از سازمان ملل و شورای امنیت و کشورهای مؤثر می‌خواهیم که در کنار حق قرار گیرند و تجاوزگری اسرائیل را متوقف کنند.

نخست وزیر پیشبرد امور لبنان بیان کرد: ما مجدداً پایبندی خود را به قطعنامه ۱۷۰۱ به طور کامل اعلام می‌کنیم و به عنوان دولت لبنان در راستای توقف جنگ اسرائیلی حرکت می‌کنیم و تا حد توان از حرکت به سمت وضعیت نامعلوم پرهیز کنیم.

این خبر در حال تکمیل است..

کد خبر 6233902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha