۲ مهر ۱۴۰۳، ۱۶:۰۹

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان:

کاهش آسیب‌های اجتماعی نیازمند برنامه اجرایی هدفمند است

کاهش آسیب‌های اجتماعی نیازمند برنامه اجرایی هدفمند است

کرمان_معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان گفت: کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی نیازمند برنامه اجرایی هدفمند و حکمرانی نظام مند است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید مهدی قویدل، روز دوشنبه با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی موجود قابل کتمان نیست و اقدامات ما متناسب با آسیب‌ها نبوده است گفت: متأسفانه تمام دستگاه‌ها صرفاً به وظایف ابلاغی بسنده نموده‌اند و این کافی نیست.

وی با اشاره به اینکه با تقسیم کار دقیق و نگاه ویژه به شورای اجتماعی و هم افزایی امکان اجرای برنامه‌ها وجود دارد افزود: برنامه‌های کنترل و کاهش آسیب متناظر با اولویت‌های سال جاری در معاونت اجتماعی در دست اجرا است.

وی با بیان اینکه در برنامه‌های سال جاری گام‌ها و اقداماتی در جهت اجرای پروژه نماد و شوق زندگی در دستورکار قرار دارد گفت: محلات و مناطق شهر کرمان دارای آسیب‌های متفاوتی هستند، برخی محلات استان کرمان دارای آسیب‌های اولویتی بوده و برخی دیگر از بعد اقتصادی و اجتماعی مورد توجه می‌باشند.

وی افزود: همچنین آسیب‌های برخی مناطق در کوتاه مدت قابل پیگیری بوده و برخی دیگر در بلندمدت قابلیت پیگیری دارند. که توجه به این نکات ضروری است.

قویدل گفت: همه موارد بایستی در قالب قرارگاهی و با توجه به ضرورت‌ها و اولویت‌ها اجرا شود، همه ظرفیت‌ها باید تجمیع شود و همه دستگاه‌ها باید در قالب فرایند قرار گرفته و منسجم شوند.

وی افزود: رصدهای آماری و جمع آوری اطلاعات اگرچه پایه و مبنای اقدامات کنترل و کاهش آسیب است، اما نیاز کنونی برنامه اجرایی هدفمند و حکمرانی نظام مند است.

کد خبر 6233943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha