۴ مهر ۱۴۰۳، ۸:۲۶

خوراکچی در گفت و گو با مهر؛

تاریخ، مقام را می گوید نه مسیر را/ فوتسال در مسیر سختی قرار گرفت

تاریخ، مقام را می گوید نه مسیر را/ فوتسال در مسیر سختی قرار گرفت

مربی پیشین تیم ملی فوتسال، در واکنش به دیدار تیم های ایران و فرانسه در جام جهانی، به حمایت از این تیم پرداخت و معتقد است انتخاب مسیر راحت تر برای موفقیت امری معقول است.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی فوتسال ایران در آخرین دیدار خود در مرحله گروهی رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۴ ازبکستان، به مصاف فرانسه رفت و با نتیجه ۴ بر یک به برتری رسید تا با ۹ امتیاز به عنوان صدرنشین راهی مرحله بعد شود.

این دیدار اما به دلیل شکل بازی دو تیم در نیمه اول که گویا تمایلی به گلزنی و پیروزی نداشتند از سوی برخی مورد انتقاد قرار گرفت و برخی دیگر هم عملکرد دو تیم را تأیید کردند و معتقدند انتخاب مسیر راحت تر حق تیم ایران بود.

محمد خوراکچی، مربی پیشین تیم ملی فوتسال ایران و سرمربی سابق ایرالکو، در گفت و گو با خبرنگار مهر، به این دیدار پرداخت و از عملکرد تیم ملی در این دیدار حمایت کرد.

تیم ایران بدشانس بود

این کارشناس فوتسال در خصوص این دیدار گفت: پیش از آنکه به مسائل فنی دیدار ایران و فرانسه بپردازم اشاره‌ای به بدشانسی تیم ملی در مورد زمان بندی بازی‌ها باید بگویم. تیم ایران به عنوان سید یک در گروه ۶ رقابت‌ها قرار گرفت و دو بازی اول به شکلی بود که فرانسه به عنوان رقیب ایران، نتایج خود را به دست می‌آورد و بعد مطابق با آن نتایج، برنامه ریزی های لازم را انجام می‌داد. چون از ابتدا هم مشخص بود تیم اول گروه ما به تیم دوم گروهی می‌خورد که پرتغال و مراکش در آن حضور دارد که هر دو تیم قدرتمندتر از تایلندی بودند به با تیم دوم گروه قرار بود در یک هشتم نهایی بازی کند.

وی ادامه داد: در نتیجه هر دو تیم ترجیح می‌دادند اول به تایلند بخورند و در مرحله یک چهارم نهایی با پاراگوئه بازی کنند اما اگر اول گروه می‌شدند اول به مراکش، در یک چهارم نهایی با برزیل و در نیمه نهایی باید با اسپانیا بازی می‌کردند. به همین دلیل امروز در نیمه اول هر دو تیم بدشان نمی‌آمد که تیم دوم گروه بشوند. اما این بدشانسی در اختیار تیم ما بود که فرانسه با یک اطمینان بیشتری از دوم شدن برابر ما حاضر شد چون با مساوی هم دوم گروه می‌شد. به همین دلیل در نیمه اول شاهد چنین دیداری بودیم.

تاریخ، مقام را می گوید نه مسیر را/ فوتسال در مسیر سختی قرار گرفت

می‌خواستیم مصدوم نشویم و کارت نگیریم

مربی پیشین تیم ملی گفت: اما در نیمه دوم بعد از گل سالار آقاپور ما مطمئن شدیم بازی را بردیم و به گل‌های بعدی هم رسیدیم. در این بازی با توجه به اینکه هر دو تیم صعود کرده بودند می‌خواستند هم کارت نگیرند و هم به شکلی بازی کنند که مصدوم نشوند. اما دیدیم کارشناسان بیشتر از آنکه از دوم شدن ما خوشحال باشند از اینکه اول شدیم خوشحال‌تر هستند. این دوستان در ظاهر تیم ملی را دوست دارند اما در باطن، دوست ندارند تیم ملی نتیجه بگیرد و به گونه‌ای مصاحبه می‌کنند که انگار برای یک کشور غریبه هستند و مدعی بودند فیفا باید ایران و فرانسه را محروم کند. این افراد گویا متوجه نیستند الان باید با مراکش و برزیل و اسپانیا دیدار کنیم.

مسیر راحت تر بهتر است

سرمربی پیشین ایرالکو اراک در ادامه گفت: ما ایرانی هستیم. وقتی تیم کبدی ایران هم بازی می‌کنم قلبم می تپد. وقتی آقای علی پور به خاطر ۲ صدم ثانیه مدال المپیک را از دست داد با اشک‌های او اشک ریختم. ما ایرانی هستیم. تیم‌های ملی ما افتخار کشور ما هستند. کارشناسان باید مردم را آگاه کنند. اگر دوم می‌شدیم و با تایلند و پاراگوئه بازی می‌کردیم بهتر بود یا الان که اول شدیم و به مراکش و برزیل و قبل فینال با اسپانیا بازی کنیم. طبیعتاً مسیر راحت تر بهتر است.

او ادامه داد: وقتی در سال ۱۹۹۲ من در تیم ملی بودم و چهارم جهان شدیم همه می‌گویند ایران چهارم شد. وقتی در ۲۰۱۶ سوم شدیم مقام سومی ایران باقی ماند نه بازی‌هایی که انجام دادیم. تاریخ مقام را می‌گوید و نمی‌گوید چه مسیری را طی کرده اید. تیم ما می‌خواست به این چیزها برسد. اما هدف بعضی‌ها انگار تخریب کردن کشور است.

وی در پاسخ به این پرسش که برخی معتقدند تیمی که می‌خواهد به فینال برسد نباید از هیچ تیمی بترسد و برایش اهمیت داشته باشد که با چه تیمی دیدار می‌کند گفت: من هم به این نظر احترام می‌گذارم اما وقتی حق انتخاب داشته باشم و بتوانم برای رسیدن به این موفقیت، مسیر راحت تری را انتخاب کنم طبیعتاً مسیر راحت تر را انتخاب می‌کنیم. الان در مسیری افتادیم که برای رسیدن به فینال باید انرژی بسیار بیشتری را به کار بگیریم.

تاریخ، مقام را می گوید نه مسیر را/ فوتسال در مسیر سختی قرار گرفت

پیشرفت مراکش از اسپانیا و پرتغال هم بیشتر است

محمود خوراکچی گفت: مراکش تیمی است که پیشرفتش نسبت به تیم‌های بزرگ دنیا مانند اسپانیا، آرژانتین و پرتغال بسیار بیشتر بوده است. این حرف به این معنا نیست که بهتر از این تیم‌ها است اما در یک بازه زمانی مشخص، این تیم به شکلی تصاعدی پیشرفت کرده است.

وی در پایان گفت: ما برابر فرانسه در روزی که حسین طیبی و سنگ سفیدی را به دلیل دو اخطاره بودن در اختیار نداشتیم و احمد عباسی مصدوم بود و چند بازیکن هم آنفلوانزا گرفته بودند این اتفاق افتاد. متأسفانه همکاران ما این شیرینی را می‌خواهند تلخ کنند. ولی همه ما ممنون بازیکنان و کادر فنی هستیم.

کد خبر 6233998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha