۲ مهر ۱۴۰۳، ۱۷:۲۴

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان:

واردات خودرو از بندر سیریک فردا آغاز می‌شود

واردات خودرو از بندر سیریک فردا آغاز می‌شود

بندرعباس- مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان از آغاز واردات و ترانزیت خودرو از بندر سیریک، به عنوان یکی از بنادر اصلی استان در حوزه شرق خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حمیدرضا محمد حسینی تختی با اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به تأکیدات مکرر مقام معظم رهبری نسبت به توسعه منطقه مکران، زیرساخت لازم برای این امر توسط سازمان بنادر و دریانوردی ایجاد شده است.

وی از بندر سیریک به عنوان یکی از بنادر مهم در حوزه مکران و شرق استان یاد کرد و افزود: سازمان بنادر و دریانوردی نگاه ویژه‌ای به ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز مکران داشته و در همین راستا نیز، توسعه خوبی در بندر سیریک صورت گرفته و اکنون اولین محموله خودروی ترانزیتی آماده تخلیه در این بندر است.

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق استان هرمزگان گفت: این رویه با توجه به درخواست‌های مکرر شرکت‌های کشتیرانی و شرکت‌های وارد کننده خودرو ایجاد شده که بدین ترتیب می‌توان از ظرفیت ایجاد شده در راستای توسعه فعالیت‌های اقتصادی، بهره‌برداری کرد.

محمد حسینی تختی افزایش ترانزیت کالا از بندر سیریک را یک هدف مهم برای این مدیریت دانست و ادامه داد: این محموله شامل ۴۵ دستگاه خودرو است که توسط یک فروند شناور وارد بندر سیریک می‌شود.

وی عنوان کرد: مبدا این محموله خودرو یکی از بنادر کشور امارات بوده و فردا قرار است وارد بندر سیریک شود که با ایجاد رویه لازم، در کوتاه‌ترین زمان ممکن ترخیص می‌شود.

این مقام مسؤول با اشاره به ویژگی‌های مهم بندر سیریک و زیرساخت‌های ایجاد شده در این بندر، بیان کرد: این بندر با قرار گیری در موقعیت ویژه و فاصله کوتاه به بنادر کشورهای عمان و امارات، برخورداری از دو رمپ فلزی، یک اسکله ۱۰۴ متری تخلیه و بارگیری و همچنین سه رمپ خدماتی، ظرفیت قابل توجهی در پذیرش کالاهای وارداتی و همچنین صادرات به این کشور را دارد.

وی تصریح کرد: بندر سیریک با سرمایه‌گذاری هفت هزار میلیارد ریالی سازمان بنادر و دریانوردی، دارای چهار متر عمق آبخور، ۳۴ هکتار حوضچه و ۵۱ هکتار اراضی پسکرانه است که پتانسیل بسیار خوبی در زمینه صادرات، واردات و ترانزیت کالا دارد.

کد خبر 6234146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha