۱۱ مهر ۱۴۰۳، ۱۴:۱۵

ستاره های الوند-۲

شهید حسن سرهادی نخبه‌ای که در دوران دفاع مقدس درخشید

شهید حسن سرهادی نخبه‌ای که در دوران دفاع مقدس درخشید

همدان _ یادگار دفاع مقدس گفت:شهید حسن سرهادی را با توجه به زیبا بودنش عباس علمدار گردان نامیده بودیم.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: شهید حسن سرهادی زیبایی خاصی داشت و در عین حال تحصیلات خوبی داشتند و جز نخبگان جبهه بودند که در راه اهداف بزرگ انقلاب اسلامی و برافراشته شدن پرچم جمهوری اسلامی به درجه شهادت نائل شدند.

در راه اهداف بزرگ انقلاب اسلامی و بر افراشته شدن پرچم جمهوری اسلامی هزاران شهید سرافراز جان خود را فدا کردند تا دشمنان قسم خورده ملت ایران نتوانند به اهداف شوم خود دست یابند، شهیدانی که با شجاعت و تقوا به نبرد با دشمنان این مرز و بوم رفتند و هیچگاه در برابر دشمنان سرخم نکردند شهید حسن سرهادی نیز از شهدایی بودند که تا پای جان جنگیدند و در راه همین مرز و بوم به شهادت رسیدند.

حسن سرهادی در بیست و چهارم مهر سال هزار و سیصد و چهل و چهار در شهر صالح آباد از توابع همدان چشم به جهان گشود. تحصیلاتش را تا سوم متوسطه در دبیرستان شریعتی ادامه داد، پدرش نصر الله و مادرش اکرم نام داشت.

حسن سرهادی در محله‌های جودا، هفت پستان و محله سنگ شیر زندگی کرده بود. او به عنوان پاسدار وظیفه در جبهه از طرف سپاه در سن ۱۵ سالگی اعزام شد و به عنوان تبلیغاتچی به ایفای مسئولیت پرداخت.

شهید سرهادی فردی با نبوغ و از نخبگان دوران دفاع مقدس بود

سردار مهدی فرجی با اشاره به اینکه ما شهید حسن سرهادی را با توجه به زیبا بودنش عباس علمدار گردان نامیده بودیم ابراز کرد: او فردی تحصیل کرده و با علم بود که در دوران دفاع مقدس در حوزه رسانه نیز فعالیت داشت.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه شهید سرهادی فردی با نبوغ و از نخبگان دوران دفاع مقدس بود افزود: فرماندهان آن زمان با توجه به این موضوع سعی داشتند او را در کنار مجموعه خود داشته باشند.

سردار فرجی با اشاره به اینکه لازم است زندگینامه شهید سرهادی در کتابی جمع آوری و نگهداری شود خاطر نشان کرد: پیگیری خواهیم کرد تا کتابی در این خصوص در آینده منتشر شود.

شهید حسن سرهادی نخبه‌ای که در دوران دفاع مقدس درخشید

شهید حسن سرهادی از جمله بنیانگذاران اتحادیه انجمن اسلامی استان همدان بود

طاهره سرهادی خواهر شهید سرهادی با اشاره به اینکه کار رسانه‌ای او از اتحادیه انجمن اسلامی و از زمان مدرسه آغاز شده بود، اظهار کرد: شهید حسن سرهادی از جمله بنیانگذاران اتحادیه انجمن اسلامی استان همدان بودند.

وی افزود: حسن سرهادی به عنوان کمک کننده لشکر محمد رسول الله تهران در نخستین گروه اعزام شده به سوریه حضور داشتند و فرمانده ایشان شهید سعید شالی بود. او با تأثیر از حرف امام رحمه الله علیه که فرمودند: راه قدس از کربلا می‌گذرد در این مأموریت شرکت کرد و بعد از پایان مأموریت مبارزات خود را در جبهه دفاع مقدس ادامه داد.

برادرم فردی خوش ذوق و اهل قلم بود

خواهر شهید افزود: برادرم فردی خوش ذوق و اهل قلم بود و در بحث رزم آوران جزو مربی‌های برتر بودند و باشگاهی به نام باشگاه تختی داشت. همچنین در باشگاه بسیجیان که برای بسیجیان در کانون بسیج بود مربی نیز بود.

وی افزود: برادرم در ملاحث رسانه‌ای شرکت داشت، آن زمان نشریه دانش آموزی بود که ایشان در آنجا فعالیت داشتند و آثارشان در نشریه ایثار و نشریه‌ای در واحد اطلاعات و عملیات در آن دوران منتشر شده است.

شهید سرهادی جز هسته اصلی تشکیل دهنده حزب الله لبنان بود

در ادامه علیرضا اکبری، خواهرزاده شهید حسن سرهادی ادامه داد: شهید سرهادی جز هسته اصلی تشکیل دهنده حزب الله لبنان بودند که این هسته اصلی از بچه‌های لشکر محمد رسول الله که اکثراً همدانی هم بودند ایجاد شده بود و شهید سرهادی در آنجا نیز بحث تبلیغات را به عهده گرفته بود.

وی افزود: ایشان در واحد اطلاعات عملیات در بخش تبلیغات کار رسانه انجام می‌دادند و ایشان اخباری که لازم بود واحدهای دیگری داشته باشند اعم از (اطلاعات و ضد اطلاعات و بحث‌های فرهنگی و آشنایی با منطقه و …) اطلاع رسانی می‌کردند.

شهید حسن سرهادی نخبه‌ای که در دوران دفاع مقدس درخشید

شهید سرهادی جزو هسته اصلی تیم اطلاعاتی بود که شهر را از این منافقین پاک سازی می‌کردند

خواهر زاده شهید تصریح کرد: شهید سرهادی همراه با شهید نوروزی و شهید عراقچی با هم کارهای فیلمبرداری انجام می‌دادند که هم اکنون این فیلم‌های ضبط شده مورد استفاده نیز قرار می‌گیرد.

اکبری بیان کرد: هنگامی که منافقین در همدان حضور داشتند و خانه‌های تیمی تشکیل داده بودند شهیدسرهادی جزو هسته اصلی تیم اطلاعاتی بود که شهر را از این منافقین پاک سازی می‌کردند.

وی افزود: همچنین در دانشگاه بوعلی سینا گروهی تشکیل شده بود به نام گروه گزینش دانشجویی و شهید سرهادی به همراه چند تن از دوستان خود به خصوص شهید امینی جزو مسئولین این گروه گزینش دانشجویی دانشگاه بوعلی سینا بودند

اکبری ادامه داد: همچنین از دیگر کارهای تشکیلاتی می‌توان گفت شهید حسن صوفی (ره) طرحی داشتند به نام طرح پنج لشکر و ده لشکر اولین طرح تشکیل دهنده لبیک گویان بودند.

خواهرزاده شهید اظهار کرد: آیت الله خامنه‌ای آن زمان رئیس جمهور بودند و بازدیدی از این طرح در همدان داشتند که شهید سرهادی در کنار شهید صوفی و شهید ناصر قاسمی هسته اصلی تشکلیل دهنده این بخش بودند و لشکر دانش آموزی که توسط بسیج دانش آموزی و بچه‌های انجمن اسلامی اداره می‌شد.

وی عنوان کرد: ایشان جزو آن گروه بودند و در کنار شهید صوفی و شهید قاسمی کمک حال شهید همدانی بودند که بعدها خیلی از این دانش آموزان دبیرستان شریعتی به شهادت رسیدند.

اکبری گفت: شهید سرهادی در بخشی از کار خود در جبهه نیز در بخش دیده بانی و تخریب بودند.

شهید سرهادی با مردم رفتاری خوش خلق، شوخ طبع و خنده‌رو بود

اکبری رفتار اجتماعی شهید سرهادی بامردم گفت: ایشان بسیار با مردم رفتاری خوش خلق، شوخ طبع و خنده‌رو بود که بسیار به مردم احترام می‌گذاشتند و در عین حال بسیار احوال همسایگان را رعایت می‌کردند.

وی ادامه داد: شهید در طی مسیر شیب دوازده متری سنگ شیر برای رسیدن به خانه از پایین به بالا موتور یا ماشینش را خاموش‌می‌کرد و خودش آن را هل می‌داد که سر و صدای آن همسایگان را مورد آزار قرار ندهد.

خواهرزاده شهید عنوان کرد: شهید همچنین در بحث نماز و حق الناس بسیار حساس بودند هر وقت که نماز شب می‌خواندند از شدت گریه سجاده ایشان خیس بود، دایی شهیدم فردی ولایتمدار بودند.

رفتار شهید با غیرانقلابی‌ها و غیر مذهبی‌ها

اکبری در ادامه گفت: رفتار شهید اینگونه بود که شهید حسن سرهادی با دوستان انقلاب و دین، دوست بودند و با دشمنان انقلاب، دشمن بودند، اما کسانی که شهید می‌دانست فریب خورده‌اند و از جهل خود به راه دشمنی با انقلاب کشیده شدند تا حد الامکان مورد هدایت و راهنمایی توسط خود قرار می‌داد.

وی افزود: او با راه‌هایی مثل رفاقت و هم صحبتی در باشگاه و با تشویق آنان به شرکت در جلسات قرآنی در کنار محمد رحیم مسکین با رفتارهای دوستانه آنها را مورد هدایت قرار می‌داد.

داستان چفیه حسن سرهادی

اکبری اظهار کرد: شهید سرهادی وقتی به سوریه اعزام شده بود به عنوان سوغاتی یک چفیه قرمزرنگ برای خواهر خود و دو چفیه سبزرنگ نیز برای خود و آقا مجید برادرشان به عنوان هدیه آورده بودند.

وی ادامه داد: چفیه خود را به یکی از دوستانش هدیه می‌دهد دوست ایشان شهید می‌شوند و بعد از این شهید هر کسی که این چفیه را به گردن خود می‌انداخت به شهادت می‌رسد و دوباره این چفیه به شهید سرهادی می‌رسد و ایشان هم شهید می‌شوند تا اینکه در نهایت این چفیه به دور گردن شهید علی چیت‌سازیان قرار گرفت و ایشان نیز شهید شدند.

خواهرزاده شهید افزود: او در جبهه فردی بود به نام حسن قروه‌ای که از هر کسی عکاسی می‌کرد به شهادت می‌رسید و آخرین عکس شهید حسن سرهادی در جزیره مجنون توسط شهید قروه‌ای گرفته شد که بعد از آن حسن سرهادی به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

شهید حسن سرهادی نخبه‌ای که در دوران دفاع مقدس درخشید

نحوه شهادت حسن سرهادی

شهید حسن سرهادی در جزیره مجنون عراق بر اثر اصابت ترکش خمپاره به شهادت رسید و مزار وی هم اکنون در گلزار شهدای باغ بهشت شهرستان همدان قرار دارد.

طاهره سرهادی در این خصوص با بیان اینکه حسن سرهادی در جزیره مجنون و در حالی که بیست و چهار روز در آب قرار داشت به شهادت رسید بیان کرد: برادرم چهره زیبا و چشمانی بسیار زیبا و سبزرنگ داشت وقتی برای دیدن پیکر او رفتم دیدم که ماهی‌ها نیمی از صورت او را و چشمانش از بین برده‌اند، این صحنه باعث عارضه سکته مغزی در من شد که هم اکنون عوارض آن همراهم هست و سالیان سال طول کشید تا کمی بهبود پیدا کنم.

شهید حسن سرهادی در وصیت نامه خود توصیه تأکیدی بر بحث ولایت فقیه دارند. حمایت از ولایت فقیه و پشتیبانی از ولایت فقیه باعث می‌شود همیشه پیروز باشیم. ایشان به رعایت حجاب تاکید دارند و می‌گویند که ناراحت نباشید من جای خوبی قرار گرفتم و دعا برای عاقبت بخیری همه مردم کرده‌اند.

کد خبر 6234358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha