۳ مهر ۱۴۰۳، ۸:۳۵

توسط مرکز ایران و فرانسه؛

«دیدگاه‌های متقابل فرهنگ آب بین ایران و فرانسه» بررسی می شود

«دیدگاه‌های متقابل فرهنگ آب بین ایران و فرانسه» بررسی می شود

نشست «دیدگاه های متقابل در مورد فرهنگ آب بین ایران و فرانسه» امروز سه شنبه 3 مهر توسط مرکز ایران و فرانسه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سلسله نشست و کنفرانس‌هایی با موضوع «دیدگاه های متقابل در مورد فرهنگ آب بین ایران و فرانسه» امروز سه شنبه 3 مهر توسط مرکز ایران و فرانسه، آکادمی آب پاریس، مرکز حقوق دریا و اقیانوس‌های دانشگاه نانت فرانسه با مشارکت گروه مطالعات منطقه‌ای دانشگاه تهران و نیز مؤسسه مطالعات پیشرفته نانت و آکادمی علوم ماورالبحار پاریس آغاز می‌شود.

برنامه افتتاحیه این سلسله نشست‌ها روز ۲۴ سپتامبر ۲۰۲۴ برابر با سوم مهر ۱۴۰۳ در آکادمی آب پاریس با حضور متخصصان و صاحب نظران ایرانی و فرانسوی برگزار می شود.

در مراسم افتتاحیه این کنفرانس ادومینیک بارجو دبیر دائم آکادمی علوم ماورالبحار پاریس، سید علیرضا خلیلی رئیس مرکز ایران وفرانسه، ژان لوئی اولیویه رئیس آکادمی آب پاریس، بیژن عباسی استاد حقوق دانشگاه تهران، فرانسین کوستو رئیس بیناد کوستو، برنارد اورکاد محقق و متخصص ایران، ژان کلود ووآزن، باستان شناس و مورخ فرانسوی و فرانتز مینارد معاون مرکز حقوق دریا و اقیانوس‌های مرکز نانت سخنرانی می‌کنند و درباره سلسله نشست‌های علمی و تخصصی که قرار است برگزار شود توضیحاتی ارائه می‌دهند.

این سلسله کنفرانس‌ها و وبینارها که طی سال‌های ۲۰۲۴ و۲۰۲۵ برگزار می‌شود، با هدف ایجاد دیدگاه‌های بین رشته‌ای در مورد دانش، تکنیک‌ها و بازنمایی آب خواهد بود و در آن به مطالعه منابع آب پرداخته خواهد شد و گروهی از محققان و کارشناسان ایرانی و فرانسوی از رشته‌های مطالعاتی مختلف مانند مهندسی، باستان‌شناسی، حقوق، جغرافیا، اقتصاد، زیست‌شناسی، هیدرولوژی، مهندسی اقیانوس‌ها، هنرهای تجسمی گرد هم خواهند آمد.

هدف از این تبادلات دو سویه گفتگو در خصوص مدیریت و حفظ منابع آب در شرایط کنونی تنش‌های آبی در دنیا، کمبود منابع انرژی و تغییرات آب و هوایی جهانی است.

سلسله نشست‌ها و کنفرانس‌های با موضوع دیدگاه‌های متقابل در مورد فرهنگ آب بین ایران و فرانسه به صورت حضوری و آنلاین برگزار می‌شود و علاقمندان جهت اطلاع از جزئیات این برنامه و شرکت در سلسله نشست‌ها و نیز برنامه افتتاحیه می‌توانند به پایگاه اینترنتی مرکز ایران و فرانسه مراجعه کنند.

کد خبر 6234398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha