۲ مهر ۱۴۰۳، ۲۳:۱۷

عضو شورای شهر اهواز:

آبفا و شهرداری اهواز در مورد لایروبی فاضلاب غفلت داشته‌اند

آبفا و شهرداری اهواز در مورد لایروبی فاضلاب غفلت داشته‌اند

اهواز - عضو شورای شهر اهواز گفت: متاسفانه آبفا و شهرداری اهواز نسبت به لایروبی شبکه فاضلاب غفلت داشته‌اند به همین دلیل امیدواریم امسال در دستورکار اساسی قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سیاوش محمودی عصر امروز دوشنبه در نطق پیش از دستور یکصد و پنجاه و هشتمین جلسه صحن شورای اسلامی کلانشهر اهواز ضمن تبریک هفته دفاع مقدس بیان کرد: انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با خودباروی و اعتماد به نفسی که به ملت ما داد، مسیر شکوفایی و عزت را فراهم کرد.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس گنجینه گران‌بهایی است که می‌تواند برای همه بشریت الگو باشد، برای ملت ما و همه آزادی‌خواهان عالم الگو، راهگشا و نجات‌دهنده به ساحل امن و آرامش باشد، تصریح کرد: ایستادگی و مقاومتی که امروز در غزه و محور مقاومت شاهد آن هستیم به پیروی از مکتب دفاع مقدس بوده است.

عضو شورای شهر اهواز افزود: همچنین طوفان الاقصی که در آستانه سالروز آن هستیم، هیمنه پوشالی و سپر آهنین رژیم غاصب اسرائیل را در هم شکست.

محمودی با اعلام اینکه امسال آخرین سال فعالیت دوره ششم شورای شهر اهواز خواهد بود، عنوان کرد: این شورا هم با وجود همه فراز و نشیب‌ها به پایان خط می‌رسد لذا ضروری است اقدامات و دستاوردهای این دوره تبیین و اطلاع‌رسانی شود و ثانیاً کارها و پروژه‌های نیمه تمام را به مقصد برسانیم.

وی ادامه داد: برخی از اقدامات در حوزه نرم‌افزاری است که باید تکمیل و ساماندهی شوند که از جمله آنها می‌توان به پنجره واحد مجوزها، سامانه‌های نیروی انسانی و مالی اشاره کرد که باید در راستای نظم‌بخشی، انضباط مالی و اداری، کامل عملیاتی شوند.

عضو شورای شهر اهواز با بیان اینکه اقدامات سخت‌افزاری باید در ۲ سطح صورت گیرد، اظهار کرد: در سطح اول پروژه‌های بزرگ و کوچک نیمه تمام در حال اجرا باید با اولویت‌بندی و ارائه زمان‌بندی، تکمیل و افتتاح شوند. همچنین تأمین منابع مالی مورد نیاز این پروژه‌ها باید انجام، قبل از پایان این دوره شورا تکمیل و به بهره‌برداری برسند که تقاطع شهدای غزه، پارکینگ طالقانی، پروژه خط ویژه اتوبوس (بی‌آرتی)، تکمیل ناوگان اتوبوسرانی تا محله ۴۰۰ دستگاه، باز زنده‌سازی ساحل کارون در شرق و غرب، پروژه آسفالت مناطق، پروژه‌های آب‌های سطحی و پروژه‌های تأمین آب خام پارک و فضای سبز از جمله پروژه‌های سطح اول هستند.

به گفته محمودی، در سطح دوم، پروژه‌هایی که طراحی و برآورد شده‌اند و توافق‌هایشان به نتیجه رسیده‌اند برای کلنگ‌زنی و اجرای پروژه‌های جدید پیگیری شوند، همچنین برنامه زمان‌بندی توسط شهردار ارائه شود که از جمله پروژه‌های این سطح می‌توان به ساخت تقاطع میدان چمران جنب نمایشگاه بین‌المللی خوزستان، ساماندهی ورودی‌های اهواز، باز زنده‌سازی ساحل شرقی کارون، انعقاد تفاهم‌نامه با قرارگاه جنوب و آغاز عملیات اجرایی قطار شهری اهواز پس از سال‌ها انتظار اشاره کرد.

وی با اعلام چند تذکر، عنوان کرد: ضمن تشکر از اقدامات صورت گرفته در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ بابت تأمین میزان مناسبی از قیر مورد نیاز بازآفرینی شهری و اقدامات زیرسازی آسفالت در محله‌های طرح بازآفرینی اهواز که عمدتاً مناطق کم برخوردار بودند، تذکر می‌دهم هرچه سریع‌تر بخشی از تعهدات انجام نگرفته در برخی محله‌ها که این روزها شاهد مطالبه مردمی در این مناطق هستیم، توسط شهردار پیگیری و اجرایی شود.

عضو شورای شهر اهواز. با بیان اینکه نماینده ولی فقیه در خوزستان، در خطبه نماز جمعه هفته گذشته در خصوص آب‌های سطحی برای مدیریت بارندگی تذکر دادند، تصریح کرد: امام جمعه اهواز گفت بارندگی باعث نشود شرمنده مردم شویم، البته تاکید وی بر شهرهایی بود که آب وارد منازل شده است، لذا از همه همکاران شهرداری، آبفا و دستگاه‌های اجرایی مسئول می‌خواهیم ما را نیز شرمنده مردم نکنند.

محمودی ادامه داد: انتظار و توقع جدی ما این است که آبفا و شهرداری پروژه‌های در دست اجرا را هر چه سریع‌تر تکمیل و به شبکه بهره‌بردای متصل کنند. سال گذشته در برخی محله‌های اهواز از جمله ملاشیه، شهرک رزمندگان، شهرک دانشگاه، خیابان ادهم، سپیدار، بهارستان، گلدشت و برخی نقاط دیگر شاهد آب گرفتگی بودیم که توسط آبفا و شهرداری پروژه‌هایی در این خصوص انجام شده و برخی در حال اجرا هستند.

وی اضافه کرد: مطالبه جدی ما این است که پروژه‌های مذکور در اولویت کار و تخصیص قرار گیرند.

عضو شورای شهر اهواز گفت: تذکر دیگر بنده در خصوص لایروبی شبکه فاضلاب است که متأسفانه شهرداری و آبفا نسبت به آن غفلت داشته‌اند، امیدواریم امسال در دستور کار اساسی قرار گیرد و مشکلات شبکه آب‌های سطحی، با لایروبی برطرف شود.

کد خبر 6234399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha