۳ مهر ۱۴۰۳، ۸:۲۶

مؤسس اولین دبیرستان هوشمند در کرمانشاه:

مدرسه هوشمند پاسخی به احساس نیاز دانش آموزان به تکنولوژی

مدرسه هوشمند پاسخی به احساس نیاز دانش آموزان به تکنولوژی

کرمانشاه- مؤسس اولین دبیرستان هوشمند در کرمانشاه با اشاره به اینکه مدرسه هوشمند پاسخی به احساس نیاز دانش آموزان به تکنولوژی، است، گفت: ساحت‌های چندگانه سند تحول بنیادین مورد توجه است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی رضایی عصر دوشنبه در نشستی با اصحاب رسانه که در دبیرستان هوشمند برگزار شد، اظهار کرد: این مدرسه از سال ۱۳۸۳ با ۲۰ سال سابقه به‌عنوان اولین دبیرستان هوشمند در غرب کشور در راستای بکارگیری فناوری‌های نوین در فضای آموزشی در حال فعالیت است.

وی با اشاره به اینکه دبیرستان هوشمند بزرگ‌ترین و مجهزترین دبیرستان غرب کشور به لحاظ ب کارگیری تکنولوژی در فضای آموزشی است، افزود: فناوری اطلاعات و ارتباطات بن مایه تمامی فعالیت‌های این مدرسه شامل مدیریت، نظارت، کنترل، یاددهی- یادگیری، منابع آموزشی و کمک آموزشی، ارزشیابی، اسناد و امور دفتری، ارتباطات و… است که مبتنی بر پرداخت به ابعاد آموزش چند ساحتی در سند تحول بنیادین فعالیت می‌کند.

مؤسس دبیرستان هوشمند کرمانشاه تصریح کرد: بهبود نظام آموزشی و تربیتی پژوهش محور نخستین هدف این مدرسه بوده چراکه با توجه به نیاز دانش آموزان در دنیایی که غرق در تکنولوژی و وسایل هوشمند شده روش‌های قدیمی و سنتی آموزش و یادگیری به دانش آموزان پاسخگو نیست و باید برای بهبود یادگیری به ایده و روش‌های نو مقتضای جامعه پیش رفت.

رضایی ادامه داد: نسل امروز ما نسلی وابسته به تکنولوژی، خلاق و باهوش است که برای یادگیری و آموزش بر حسب نیازشان پاسخگو باشیم که بر همین اساس مدرسه هوشمند کرمانشاه پاسخی به نیاز دانش آموزان در عرصه آموزش آمیخته به تکنولوژی و پیشرفت است.

وی گفت: رشد و تکامل انسان به عنوان یک امر طبیعی و غریزی در هر انسانی قابل پدیدار شدن است اما شکوفایی استعدادها الزاماتی دارد که شاید در دنیای امروز دانش آموز در بازه زمانی تحصیلی خود بیشتر آن را مطالبه دارد و در همین راستا دبیرستان هوشمند با تکیه و باور داشتن به امر آموزش چند ساحتی مطرح شده در نقشه راهبردی سند تحول بنیادین در کنار استفاده از ابزار بروز دنیا وارد عمل شده و به دانش آموزان یادگیری همراه با فناوری نوین آموزشی را دارد.

مؤسس دبیرستان هوشمند کرمانشاه با بیان اینکه این مدرسه ۵۰۴ دانش‌آموز در دو مقطع متوسط اول و دوم دارد، اذعان داشت: با توجه به اینکه این مدرسه به طور ویژه استعداد، رشد و شکوفایی دانش آموزان را مورد نظر دارد که طی ۲ آموزان از دوره متوسطه اول و دوم دانش آموزان با استعداد را شناسایی و آموزش می‌دهد که در دوره متوسطه دوم بین دانش آموزانی که معدل بالای ۱۸ دارند و در آزمون بیشترین نمره را کسب می‌کنند آزمون برگزار می‌شود.

رضایی در پایان به موفقیت دانش آموزان دبیرستان هوشمند در عرصه فرهنگ و هنر نیز اشاره‌ای داشت و گفت: دانش آموزان این مدرسه در سه سطح ناحیه، استانی و کشوری در مسابقات فرهنگی هنری در ۲ بخش انفرادی و گروهی شامل مسابقات هنرهای نمایشی، نقاشی، خطاطی، پادکست، داستان، شعر و عکاسی حائزه رتبه شدند و اکنون نیز با توجه به نیاز دانش آموزان کارگاه‌های نمایش خلاق، فن بیان، طراحی و ساخت عروسک و آموزش سلفژ در حال برگزاری است.

کد خبر 6234436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha