۳ مهر ۱۴۰۳، ۹:۱۱

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان:

ضریب اشغال تخت‌های بیمارستانی کاشان به ۸۳/۱ درصد رسیده است

ضریب اشغال تخت‌های بیمارستانی کاشان به ۸۳/۱ درصد رسیده است

کاشان - معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: ضریب اشغال تخت‌های بیمارستانی کاشان در سال گذشته به ۸۳/۱ درصد رسیده است.

عباس آزادی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به ارتقای شاخص ضریب اشغال تخت‌های بیمارستانی در سال ۱۴۰۲ اظهار داشت: در حال حاضر، مراکز درمانی منطقه کاشان دارای یک هزار و ۴۳۵ تخت بیمارستانی فعال و ستاره‌دار هستند که این تعداد جمعیت بیش از نیم میلیون نفری منطقه را تحت پوشش قرار می‌دهد.

وی به اهمیت تعداد تخت‌های بیمارستانی به عنوان یکی از مهم‌ترین شاخص‌ها در نظام سلامت عمومی اشاره کرد و ابراز داشت: بر اساس سامانه کشوری آواب، ضریب اشغال تخت‌های بیمارستانی در دانشگاه علوم پزشکی کاشان به ۸۳/۱ درصد در سال ۱۴۰۲ رسیده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان در خصوص سرانه تخت بستری و فعال موجود تصریح کرد: بر اساس گزارشات سالنامه آماری، سرانه تخت بستری موجود در دانشگاه علوم پزشکی کاشان با ضریب ۲/۶۳، حتی بالاتر از میانگین کشوری (۱/۹۴) است و این دانشگاه جز ده دانشگاه برتر کشور محسوب می‌شود.

وی گفت: در سایر شاخص‌ها از قبیل سرانه تخت بستری فعال، سرانه تخت ویژه، سرانه تخت CCU و سرانه تخت اورژانس نیز وضعیت بهتری نسبت به میانگین کشوری داریم.

آزادی با اشاره به شاخص بیمار پذیری خاطرنشان کرد: بر اساس اطلاعات آماری منتشر شده در سال ۱۴۰۲، میانگین شاخص بیمار پذیری در کشور به ازای هر تخت ۱۲۷/۱ بوده در حالی که این عدد در دانشگاه علوم پزشکی کاشان به ۱۴۶/۱ می‌رسد.

وی بر اهمیت استفاده از آمار و اطلاعات به عنوان ابزارهای کلیدی در برنامه‌ریزی آینده تاکید کرد و افزود: ارزیابی عملکرد گذشته و مدیریت بهینه منابع محدود در مراکز ارائه‌دهنده خدمات سلامت را با جدیت دنبال می‌کنیم.

کد خبر 6234510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha