۳ مهر ۱۴۰۳، ۱۰:۳۹

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان:

وزارت نیرو به اندازه بابا برقی هم درمصرف برق فرهنگ‌سازی نکرده است

وزارت نیرو به اندازه بابا برقی هم درمصرف برق فرهنگ‌سازی نکرده است

اصفهان - رئیس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: وزارت نیرو به اندازه بابا برقی هم در مصرف برق فرهنگ‌سازی نکرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر کشانی پیش از ظهر سه‌شنبه در همایش ملی ناترازی انرژی صنعت برق و چشم انداز اقتصادی ایران با اشاره به کمبود نزدیک به ۲ هزار مگاوات برق در استان اصفهان اظهار کرد: سال‌هاست که بر تولید برق از انرژی هسته‌ای تاکید داریم و تاکنون خروجی ملموسی نداشته است.

وی با اشاره به راهکارهای حل مشکل ناترازی انرژی در کشور و استان اصفهان افزود: در این زمینه لازم است امکان تبادل انرژی با همسایگان به ویژه برای صنایع بزرگ فراهم شود چرا که صنایع بر باورند ضرر و زبان استفاده از برق به نرخ جهانی به مراتب کمتر از تعطیلی شرکت‌ها است.

وی اصلاح اقتصاد برق را دیگر راهکارهای بهبود شرایط فعلی ناترازی برق اعلام کرد و گفت: توسعه و نوسازی شبکه انتقال و توزیع برق نیز در این زمینه ضروری است.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان بالا بردن راندمان نیروگاه‌های فعلی را نیز دیروز راهکار از بین بردن ناترازی انرژی در کشور دانست و افزود: تقویت و آموزش نیروی انسانی متخصص و شرکت‌های تولید حوزه برق و فراهم سازی زیرساخت استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر نیز در این راستا از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی اضافه کرد: تغییر ساعت کار در تابستان و فرهنگ‌سازی مصرف برق هم باید در دستور کار مسئولان قرار گیرد.

کشانی با بیان اینکه وزارت نیرو به تنهایی نمی‌تواند مشکل ناترازی انرژی را برطرف کند، گفت: در این زمینه وزارت نیرو نه تنها تلاشی نمی‌کند حتی به اندازه بابا برقی هم در زمینه فرهنگ‌سازی اقدامی انجام نمی‌دهد.

وی با بیان اینکه وزارت نیرو باید با صراحت مشکلات را اعلام ودر راستای حل آن بکوشد، افزود: باید حاکمیت در این زمینه به درستی تصمیم گیری کند و وزارت نیرو در این زمینه خط دهی کند.

کد خبر 6234699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha