۳ مهر ۱۴۰۳، ۱۱:۲۳

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی عنوان کرد؛

جذب و حفظ استعدادهای نوجوان در مداحی و مرثیه‌خوانی

جذب و حفظ استعدادهای نوجوان در مداحی و مرثیه‌خوانی

مشهد- نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی گفت: تلاش کنید استعدادهای نوجوانی را که در زمینه مرثیه سرایی و مداحی کشف می‌کنید را برای خدمت در دستگاه اهل‌بیت (ع) تربیت و پرورش دهید.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در دیدار با اعضای شورای شبکه‌های هیئت و تشکل‌های دینی کشور که در دفتر نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی برگزار شد با اشاره به موقعیت ممتاز و برجسته روضه‌خوانان و مرثیه‌سرایان نسبت به سایر جریان‌های دینی و تبلیغاتی اظهار کرد: خوشبختانه شما جایگاه و موقعیتی بالایی در نوکری و خدمت کردن به دستگاه اهل‌بیت (ع) دارید.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بابیان اینکه نوکرِ عشق اهل‌بیت (ع) از هر نوکریِ دیگری بالاتر و جلوتر است، افزود: در همین راستا بسیار مهم است که شما از خودتان در مورد جایگاهی که در این عرصه دارید، پرسش کنید که قصد انجام چه‌کاری را دارید؟ و در دستگاه اهل‌بیت (ع) چه‌کاره هستید.

توحید در عشق به اهل بیت (ع)، شاخص خدمت به این خاندان است

وی ادامه داد: البته باید دقت داشت که جایگاه روضه‌خوانی و مرثیه‌سرایی در دستگاه اهل‌بیت (ع) بسیار مقام حساس و مهمی است که باید حفظ اخلاص در نوکری در اولویت شما قرار بگیرد.

علم الهدی بابیان اینکه توحید در عشق به اهل‌بیت (ع) از دیگر شاخصه‌های خدمت در این آستان است، ابراز کرد: مداحان و روضه‌خوانان باید این نکته را در نظر داشته باشند که وقتی در دستگاه اهل‌بیت (ع) خدمت می‌کنند، دیگر نباید محبت و خدمت دیگری را در کنار محبت اهل‌بیت (ع)، قرار دهند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در ادامه با اشاره به استفاده از جایگاه و موقعیت اجتماعی و سیاسی افراد برای خدمت به اهل‌بیت (ع) تأکید کرد: خاطرتان باشد که اگر به موقعیت سیاسی و اجتماعی یا موقعیت مالی رسیدید باید از این فرصت برای خدمت کردن به دستگاه اهل‌بیت (ع) استفاده کنید.

وی عنوان کرد: خوشبختانه مزیتی که در فعالیت‌های شما مداحان و مرثیه‌سرایان جوان دیده می‌شود، ابتکار عمل و خلاقیت است که لازم است از آن در جهت کاهش آسیب‌های هیئت‌ها موردنظر قرار دهید.

علم الهدی گفت: به‌طور مثال نونهالان و نوجوانانی که جذب گروه‌های مداحی و مرثیه‌خوانی می‌شوند را در ادامه مسیر تنها نگذارید، وقتی استعدادی بین آنان کشف می‌کنید تا آخرین قدم همراهشان باشید تا به درجه مداح و مرثیه‌سرا برسند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بابیان اینکه بعضی از این نوجوانان از صدای بسیار زیبا و استعداد بالایی برخوردار هستند، افزود: تلاش کنید تا این استعدادها را جذب کنید و برای خدمت در دستگاه اهل‌بیت (ع) تربیت و پرورش دهید.

کد خبر 6234785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha