۳ مهر ۱۴۰۳، ۱۳:۳۰

مدیرکل زندان‌های استان بوشهر:

۷۰ زندانی جرایم غیرعمد مالی استان بوشهر در انتظار کمک خیرین هستند

۷۰ زندانی جرایم غیرعمد مالی استان بوشهر در انتظار کمک خیرین هستند

بوشهر- مدیرکل زندان‌های استان بوشهر گفت: ۷۰ زندانی جرایم غیرعمد مالی استان بوشهر در انتظار کمک خیرین هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محتشم حسینی صبح سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با همکاری خیرین، نیکوکاران، ستاد دیه، گذشت شکات و بانک‌های عامل و تلاش رئیس کل دادگستری ۳۰ زندانی جرایم غیرعمد مالی در استان بوشهر آزاد شدند.

وی بدهی این زندانیان را ۴۲ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: با پرداخت ۷.۲ میلیارد تومان کمک خیرین، تسهیلات بانکی و مشارکت ستاد دیه با همکاری و مجاهدت رئیس کل دادگستری استان بوشهر این ۳۰ زندانی آزاد شدند و به آغوش گرم خانواده بازگشتند.

مدیرکل زندان‌های استان بوشهر ادامه داد: در مجموع در نیمه نخست امسال ۱۶۱ زندانی جرایم غیرعمد مالی در استان بوشهر با همکاری افراد و دستگاه‌های یاد شده آزاد شده‌اند.

حسینی، اکنون تعداد زندانیان جرایم غیرعمد مالی استان بوشهر را ۷۰ نفر اعلام و گفت: انتظار می‌رود با همکاری خیرین، گذشت شکات، ستاد دیه و پرداخت وام این افراد تا پایان امسال آزاد شوند.

وی در ادامه با اشاره به رسیدگی به خانواده زندانیان به ویژه دانش‌آموزان نیازمند خاطرنشان کرد: در آغاز سال تحصیلی جدید ۵۶۸ دانش‌آموز فرزندان زندانیان استان بوشهر مشمول دریافت نوشت‌افزار، کیف، کفش، پوشاک و هدیه نقدی شدند.

مدیرکل زندان‌های استان بوشهر اضافه کرد: برای هر یک از این دانش‌آموزان ضمن اهدای لوازم‌التحریر کیف، کفش و پوشاک مبلغ یک میلیون تومان کارت هدیه تحویل شد.

حسینی، ارزش کل این بسته‌های نوشت‌افزار و کارت هدیه به دانش‌آموزان فرزندان زندانیان را حدود ۸ میلیارد ریال اعلام و بیان کرد: این هدیه‌ها با همکاری خیرین، شورای راهبردی شرکت‌های پتروشیمی پارس جنوبی، دستگاه قضائی استان بوشهر تأمین و تحویل دانش‌آموزان شده است.

وی یکی از اقدامات مهم را رهایی محکومان قصاص از مجازات دانست و تصریح کرد: در سال جاری تاکنون ۱۴ محکوم به قصاص با تلاش شورای حل اختلاف زندان‌های استان و رضایت اولیای دم، از اجرایی شدن حکم قصاص نجات یافته و آزاد شده‌اند.

کد خبر 6234996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha