۳ مهر ۱۴۰۳، ۱۵:۴۸

استاندار مرکزی:

پیگیر خرید ۲ فروند هواپیما برای استان مرکزی هستیم

پیگیر خرید ۲ فروند هواپیما برای استان مرکزی هستیم

اراک- استاندار مرکزی با اشاره به صدور مجوز شرکت هواپیمایی برای این استان گفت: در حال پیگیری خرید ۲ فروند هواپیما برای استان هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد مخلص الائمه ظهر سه‌شنبه در نشست شورای برنامه ریزی استان مرکزی اظهار کرد: نرخ تورم استان مرکزی در سال‌های متوالی از میانگین کشوری بالاتر بوده اما در شهریور ماه امسال برای اولین بار، این مهم کمتر از میانگین نرخ تورم کشور شد.

وی با اشاره به کمبود زمین و مسکن در استان مرکزی تصریح کرد: طرح‌های الحاق زمین برای ساخت مسکن، گام مثبتی در جهت تأمین زمین و کاهش نرخ مسکن است.

استاندار مرکزی با اشاره به اینکه بسیاری از موانع تأمین اقلام اساسی مردم رفع شده است، افزود: همچنین ایجاد کشتارگاه صنعتی استان مورد توجه ویژه است و بهسازی کشتارگاه‌های موجود دستور کار است تا اثر کاهشی بر قیمت گوشت قرمز داشته باشد.

مخلص الائمه با اشاره به نشست روز گذشته با وزیر راه و شهرسازی گفت: در این نشست مسائل مهمی در حوزه توسعه و برنامه ریزی استان مطرح شد.

ایجاد آزادراه محور راهجرد به اراک هدفگذاری شد

وی با بیان اینکه طرح احداث آزادراه محور راهجرد به اراک نیز در دستور کار است تصریح کرد: با توجه به سنگین بودن بار ترافیکی محور ساوه به سلفچگان طی صحبت‌هایی که با وزیر راه داشتیم مقرر شد با مشارکت بخش خصوصی عملیات اجرایی تعریض این محور را انجام دهیم.

مخلص الائمه تصریح کرد: در نشست با وزیر نیرو نیز در خصوص رفع کمبود منابع آبی و تنش آبی در بعضی محلات شهری و روستاهای استان دستوراتی صادر شد.

وی با اشاره به نشست با رئیس سازمان اوقاف کشور نیز اظهار کرد: در این نشست دستوراتی مبنی بر ساماندهی به اماکن مذهبی استان مرکزی صادر شد.

مخلص الائمه با اشاره به حل ریشه‌ای بعضی مسائل اوقاف استان در استان مرکزی افزود: در منطقه قره کهریز و سه منطقه دیگر برای اولین بار اختیاراتی را برای استان گرفتیم که از این اختیارات باید در جهت رفع موانع و مشکلات استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: نوع رویکرد نمایندگان در بعضی از استان‌ها نسبت به سایر استان‌ها منفعلانه است به عنوان مثال در خصوص راه آهن اراک به قم، نمایندگان گذشته استان نباید اجازه می‌دادند اعتبارات این طرح از ردیف قانون بودجه حذف شود.

مخلص الائمه با اشاره به هم افزایی و همدلی بین نمایندگان قوای مقننه و مجریه در سطح استان مرکزی تصریح کرد: امید است با توجه به تعامل و هم‌افزایی میان مجمع نمایندگان استان مرکزی همچنین فرا رسیدن فصل تدوین قانون بودجه ۱۴۰۴ بتوان از ظرفیت‌های مناسب قانون بودجه سال آینده بهره گیری کرد.

وی با تاکید بر اینکه نمایندگان مجلس در استان مرکزی باید کاستی‌ها و نواقص لایحه بودجه سال آینده را برطرف کنند گفت: نمایندگان باید حضور فعال در این خصوص داشته باشند در غیر این صورت، استان متضرر می‌شود.

استاندار مرکزی با اشاره به صدور مجوز شرکت هواپیمایی برای استان مرکزی اضافه کرد: در حال پیگیری خرید ۲ فروند هواپیما برای استان هستیم که در این راستا سرمایه گذار آمادگی لازم را دارد و از بانک منابع لازم دریافت شده است.

وی تاکید کرد: امید است مدیران صمت و راه استان با جدیت بیشتری بحث ایجاد پارک لجستیک را پیگیری کنند تا خروجی ملموسی در آینده در این خصوص داشته باشیم.

سرشماری عمومی کشاورزی ۱۲ آبان کلید می‌خورد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی نیز اظهار کرد: فرمان سرشماری عمومی کشاورزی از اول شهریور ماه از سوی رئیس جمهور صادر و سرشماری از ۱۲ آبان آغاز و تا ۱۱ آذر انجام خواهد شد.

نوربخش عسکری افزود: با توجه به رأی گیری انجام شده، الحاقات ۳۰ هکتاری کمیجان، ۱۰۴ هکتاری آشتیان، ۶۷ هکتاری ساوه و ۲۵۷ هکتاری تفرش در شورای برنامه ریزی استان مرکزی مصوب شد.

کد خبر 6235092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha