۳ مهر ۱۴۰۳، ۱۵:۱۸

کشور سالانه به ۷۰ میلیون نهال نیاز دارد

کشور سالانه به ۷۰ میلیون نهال نیاز دارد

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: کشور سالانه به ۷۰ میلیون نهال نیاز دارد که فقط ۲ میلیون نهال گواهی شده تولید می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، امروز سه شنبه سوم مهر ماه ۱۴۰۳ هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کشاورزی آیفارم با حضور غلامرضا نوری قزلجه، وزیر جهاد کشاورزی در محل نمایشگاه آفتاب افتتاح شد. محمدمهدی برومندی، معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی در مراسم افتتاحیه گفت: این نمایشگاه یک دستاورد بزرگ برای بخش کشاورزی کشور به شمار می‌رود که حاصل تلاش بخش خصوصی و دولتی است.

وی اظهار کرد: در خال حاضر ۲۷ هزار هکتار گلخانه در کشور احداث شده و کارشناسان داخلی در راه‌اندازی آن در کشورهای همسایه همکاری دارند.

معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به ضرورت ارتقای بهره وری ادامه داد: استفاده درست از منابع پایه برای تجاری سازی تولیدات و دستیابی به بازار جهانی و رشد درآمد ارزی لازم است به دانش روز مجهز شویم‌. از سوی دیگر نیاز است تولید در محیط کنترل شده در دستور کار فعالان این حوزه باشد.

وی افزود: تفاوت آب مصرفی در کشت در فضای باز و گلخانه‌ای ۲۵ میلیارد مترمکعب آب و ۵ میلیارد مترمکعب است.

برومندی در پایان به نهال مورد نیاز کشور اشاره کرد و گفت: سالانه به ۷۰ میلیون نهال نیاز است که از این آمار فقط ۲ میلیون نهال گواهی شده در حال تولید است.

کد خبر 6235137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha