۴ مهر ۱۴۰۳، ۱۱:۰۷

حسن رنگرز:

نتایج المپیک بدلیل التزام به چرخه انتخابی بود/۴ مربی سازنده داریم

نتایج المپیک بدلیل التزام به چرخه انتخابی بود/۴ مربی سازنده داریم

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی گفت:اگر هزینه قانون گرایی و قانون مداری را پرداخت کنیم و صبور باشیم نتایج فوق العاده کسب می‌شود،همانطور که نتایج المپیک پاریس به دلیل التزام به چرخه انتخابی بود.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن رنگرز سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در مورد شرایط کشتی فرنگی و نتایج کسب شده در المپیک پاریس گفت: به نظرم پتانسیل و ظرفیت کشتی فرنگی بارها در عرصه‌ها و آوردگاه مثل المپیک نمود عینی پیدا کرده است، قطعاً وقتی ما در المپیک لندن توانستیم به سه مدال طلا در کشتی فرنگی برسیم، در المپیک‌های بعدی هم می‌توانسیم این نتیجه را تکرار کنیم و اگر چنین اتفاقی رخ نداد باید در زمان خودش آسیب شناسی می‌شد.

وی گفت: در دنیای ورزش چیزی به اسم پیش‌بینی نداریم. آن چیزی که مشخصاً وجود دارد این است که با برنامه‌ریزی و طبق شرایط و جزئیات و بهره‌مندی از یک تیم پشتیبان جلو می‌روید. در این چند سال یک سری امکانات سخت افزاری و اعتبارات مرتبط با تدارکات تیم‌های ملی از سوی فدراسیون کشتی به بهترین نحو تأمین کردند. طبیعتاً وقتی بسترهای لازم برای کسب مدال فراهم باشد کسب نتیجه غیر ممکن و محال نیست.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در مورد چرخه انتخابی کشتی فرنگی اشاره کرد و گفت: قبل از اینکه به موضوع چرخه انتخابی بپردازم باید بگویم ما نمی‌توانیم الزاماً از روس‌ها و آمریکایی ها الگوبرداری کنیم بلکه باید طبق مقتضات فنی که کشور ما دارد به یک الگوی بومی شده خودمان برسیم. به نظرم در دو سال گذشته التزام و تعهد فدراسیون و کادر فنی به چرخه انتخابی تیم ملی و احترام به خروجی این چرخه باعث شد افرادی چون سعید اسماعیلی و علیرضا مهمدی در سن ۲۱ سالگی موفق به طلا و نقره المپیک پاریس شوند.

رنگرز گفت: در مجموع هیچ تعارض و پارادوکسی بین کسب نتیجه و احترام به قانون نمی‌بینم و معتقدم اگر هزینه قانون گرایی و قانون مداری را پرداخت کنیم و صبور باشیم در میان مدت نتایج فوق العاده کسب خواهیم کرد. بخشی از نتایجی که در المپیک پاریس به دست آمده به دلیل التزام به چرخه انتخابی تیم ملی بود.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی گفت: از همه دوستان یک خواهش دارم و آن این است که من شخصاً معتقدم اگر نتیجه‌ای به دست می‌آید ماحصل تلاش یک مجموعه‌ای از انسان‌های شریفی در جایگاه‌های مختلف است، از والدین یک کشتی‌گیر، رئیس هیات شهرستان، رئیس اداره کل تربیت بدنی استان، مربی سازنده او و پس از آن اعضای کادر فنی در تمامی رده‌های سنی و همچنین فدراسیون مربوطه در این موفقیت سهیم هستند، بنابراین مربیان و سرمربی تیم ملی یک حلقه در این مسیر است و جزئی از این فرایند محسوب می‌شوند.

وی ادامه داد: اینکه بخواهیم همه افتخارات را به نام یک نفر سند شش دانگ بزنیم به زعم بنده خلاف عدالت و اخلاق است، بنابراین نباید بگوییم تنها حسن رنگرز و محمد بنا این افتخارات را کسب کردند بلکه مجموعه‌ای پشت این موفقیت بوده و ما هم جزئی از این فرایند ۱۰ ساله هستیم که یک ورزشکار به بار می‌شیند و به موفقیت می‌رسد. ضمن اینکه در این مسیر قطعاً مربیان سازنده اولاتر هستند به این دلیل که مربیان بدون هیچ دیده شدن و بدون بهره‌مندی از منابع مالی در هوای گرم با حداقل امکانات روزی ۸ تا ۹ ساعت زمان خود را صرف سازندگی می‌کنند، بنابراین همه ما وامدار این افراد هستیم و این افتخارات متعلق به آن‌هاست.

رنگرز همچنین با اشاره به تغییر در کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی گفت: در کادر فنی تغییراتی داشتیم و فرزاد مجید زاده و مجید رمضانی دو تا از مربیان خوب ما به سبب حضور طولانی مدت در اردوهای تیم ملی عملاً در شهرستان و باشگاه‌شان به مسئله خورده بودند.دو شهر نوشهر و اندیمشک جزء شهرهای مرجع و الگوی ما در کشتی فرنگی هستند. طالب نعمت‌پور دوست و قهرمان ما هم به دلیل برخی از دغدغه‌های شخصی و مسائل خانوادگی امکان حضور کوتاه مدت و موقت نداشتند.

وی گفت: ما هم بلافاصله بعد از آن با هماهنگی فدراسیون کشتی از حضور آقای ده‌ملایی که در هر چهار رده سنی سال گذشته نماینده در تیم‌های ملی داشته دعوت کردیم که به جمع ما اضافه شوند. همچنین از حمزه ارقش مربی سازنده سعید اسماعیلی و محمد صفرزاده مربی سازنده استان تهران بهره‌مند شدیم که با حضور حسن حسین زاده چهار مربی سازنده در ترکیب تیم ملی داریم. با توجه به اینکه مسابقات امیدها را هم پیش رو داشتیم، از مهدی علیاری دعوت کردیم که به جمع ما اضافه شود با توجه به اینکه نیمی از کشتی‌گیران اعزامی به رقابت‌های امیدهای جهان از ترکیب تیم ملی جوانان هستند.

کد خبر 6235154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha