۴ مهر ۱۴۰۳، ۸:۱۵

تاکید فدراسیون جانبازان و توان‌یابان بر توسعه ورزش بانوان

تاکید فدراسیون جانبازان و توان‌یابان بر توسعه ورزش بانوان

فدراسیون جانبازان و توان‌یابان به منظور حضور موفق تر در بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۸، توسعه ورزش بانوان را در دستور کار قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی فدراسیون ورزش های جانبازان و توان یابان، دویست و پنجمین جلسه هیات رییسه فدراسیون با حضور رییس و اعضا برگزار شد.

جلیل کوهپایه زاده در این نشست ضمن تبریک به مناسبت هفته وحدت بیان کرد: آغاز هفته دفاع مقدس گرامی می دارم. این ایام یادآور دلاوری ها و رشادت های رزمندگانی است که برای حفظ خاک و نظام جمهوری اسلامی ایران از جان خود گذشتند. همچنین کسب مدال های خوشرنگ کاروان کشورمان در بازیهای المپیک و پارالمپیک را تبریک عرض می کنم. ما از کسب این نتایج خوشحال هستیم اما به آن قناعت نمی کنیم و برای افزایش موفقیت ها در رویدادهای آینده تمام تلاشمان را به کار خواهیم بست.

وی ادامه داد: در پارالمپیک پاریس حدود ۴۲۰۰ ورزشکار حضور داشتند که نیمی از آن را آقایان و نیم دیگر بانوان بودند. ما هم باید به گونه ای برنامه ریزی کنیم که در پارالمپیک های بعدی حضور بانوان در کاروان کشورمان افزایش پیدا کند به طوری که نیمی از کاروان را به خود اختصاص دهند و از فرصتی که در ورزش بانوان برای توسعه ورزش همگانی و متناظر با آن ورزش قهرمانی در کشور وجود دارد بیش از گذشته استفاده کنیم. این از اهداف برنامه های راهبردی فدراسیون در این چهار سال خواهد بود و امید داریم که این مهم را محقق سازیم.

رییس فدراسیون گفت: برای رسیدن به موفقیت در ورزش قهرمانی در ابتدا باید با جذب افراد به ورزش همگانی، استعدادیابی و آماده سازی زیرساخت ها و تجهیزات، فضا را برای رشد ورزشکاران مهیا نماییم. در حاشیه بازی های پارالمپیک این فرصت فراهم شد تا با مسئولان انجمن های جهانی رشته های مختلف در خصوص میزبانی مسابقات منطقه ای، برگزاری دوره های آموزشی و موارد دیگر گفتگو داشته باشم و امیدوارم در آینده بتوانیم برای توسعه ورزش جانبازان و توان یابان گامی های خوبی برداریم.

در ادامه این جلسه حسین پور سرپرست دبیری فدراسیون گزارشی درباره پارالمپیک پاریس، اردوهای تیم های ملی چوانان، جلسات تخصصی انجمن ها با هیات های استانی و دوره های آموزشی برگزار شده مطالبی را عنوان کرد.

در این جلسه همچنین گیلانی نژاد مدیر ورزشی فدراسیون درباره ارزیابی نتایج کسب شده در پارالمپیک پاریس و گلشنی مدیر توسعه ورزش همگانی فدراسیون در خصوص جشنواره استعدادیابی جوانان توضیحاتی را بیان نمودند.

کد خبر 6235170

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha