مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان در گفت و گو با مهر:

دانش بنیان‎ها یک محصول فناورانه برای ناباروری مردان ساختند

دانش بنیان‎ها یک محصول فناورانه برای ناباروری مردان ساختند

مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان از ساخت تراشه جداسازی اسپرم به منظور افزایش باروری در مردان خبر داد.

مجید حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به ساخت تراشه جداسازی اسپرم درباره کاربرد آن توضیح داد و گفت: این محصول دانش بنیان برای ناباروری مردان کاربرد دارد.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان درباره کارکرد این محصول فناورانه گفت: اسپرم های سالم از لحاظ حرکت، سرعت و کیفیت بالای فیلتر این محصول قرار می گیرد و سپس جنین شناس، اسپرم های سالم را با تخمک لقاح می دهد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: تراشه جداسازی اسپرم به وسیله تابش اشعه گاما استریل شده و آزمون های اندوتوکسین، آزمون استریلیتی و آزمون جنین موش را گذرانده است.

حسینی با بیان این مطلب که ۵۰ درصد ناباروری مردان با همین روش افزایش یافته است، افزود: ساخت این محصول نیاز به هیچ گونه ماشین آلات صنعتی برای ساخت آن ندارد.

وی با اعلام اینکه سالیانه ۱۰۰ هزار تراشه تولید می کنیم، تصریح کرد: در ۱۵ مرکز در کشور این محصول فناورانه در حال استفاده است و روز به روز درخواست ها در حال افزایش است.

حسینی ضمن بیان این مطلب که در این محصول از فناوری ریزسیال استفاده شده است، افزود: نخستین کشوری که موفق به ساخت این محصول شده، امریکا است و ایران دومین کشور سازنده این محصول به شمار می رود.

مدیر عامل شرکت دانش بنیان راون سازه افزود: قیمت این محصول نسبت به نمونه امریکایی آن در ایران یک هجدهم است. قیمت خارجی این محصول ۳۰۰ دلار و در ایران یک‌میلیون‌تومان به فروش می رسد.

کد خبر 6235412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha