۳ مهر ۱۴۰۳، ۲۱:۳۵

مدیر انجمن سینما جوان کردستان:

انجمن سینما جوان بزرگترین مدرسه فیلم‌سازی است

انجمن سینما جوان بزرگترین مدرسه فیلم‌سازی است

سنندج-مدیر انجمن سینما جوان کردستان گفت: انجمن بزرگترین مدرسه فیلم سازی است، و راه فیلم سازی مسیر ساز خواهد بود.

به گزارش خبرنگار مهر، زانیار لطفی شامگاه سه شنبه در سومین جشن سینمای مهر کردستان که در پردیس سینما بهمن سنندج برگزار شد، بیان کرد: با حمایت‌های همیشگی ارشاد ۱۰ جلسه کلاکت، یعنی ۴۰ فیلم در شأن و در خور در سینماهای استان نمایش یافته است.

وی بیان کرد: بخش اعظم نمایش آموزش و یادگیری است، اگر خطا و اشتباهی در فیلم بوده در انجمن مورد نقد قرار گرفته و تبدیل به تجربه و فرصت اصلاح داشته و نکات مثبت برجسته شده است.

مدیر انجمن سینما جوان اذعان کرد: در دوره‌های برگزار شده قبل هشت فیلم با مبلغ مصوب ۹۶۰ میلیون مصوب شد، که متأسفانه دوره جدید به دلیل تغییرات ایجادی در دولت هنوز برگزار نشده، و متوقف شده است.

لطفی ادامه داد: اعتبار سال قبل استان ۵۶۰ میلیون بود که با چانه زنی و جذب اعتماد ۷۰۰ میلیون شد و با جذب آن منتظر تولیدات خوب در حوزه فیلم سازی استان بر اساس لیاقت سینماگران استان هستیم.

وی گفت: آموزش بخش اصلی و وظیفه اصلی سینمای استان است و انجمن بزرگترین مدرسه فیلم سازی است، و راه فیلم سازی مسیر ساز خواهد بود.

مدیر انجمن سینما جوان عنوان کرد: دوره ۷ ماهه آموزشی اخیراً تمام، و دوره‌های تک درس تخصصی فیلم سازی، صدابرداری و بازیگری در حال انجام که اتفاق خوبی بود با امکان استخدام در این انجمن برگزار شد.

لطفی گفت: صدا و سیما از خروجی تک درس تخصصی سینما جوان نیرو جذب کرده و این مسأله شغلی خوبی برای جوانان است.

وی عنوان کرد: در حوزه عکاسی ده‌ها جلسه و دوره عکاسی داشتیم و اتفاق بهتر اینکه دوره تخصصی آموزشی پهپاد برگزار می‌شود.

مدیر انجمن سینما جوان تصریح کرد: سینما بخش اعظم آن عشق و علاقه است، و در افتتاحیه جشنواره تهران یک رویداد برای کردستان خواهیم داشت و امیدواریم خجسته و همراه با توجه مداوم باشد که حق سینماگران جوان استان و حق فیلم سازان را ادا می‌کند.

وی با ببان اینکه در جشنواره آسمان مهاباد پرچم بالای کردستان در عرصه فیلم نشان داده شد، بیان کرد، در فیلم کوتاه تهران هم قطعاً یک رویداد خواهیم داشت که برای کردستان ارزشمند است.

مدیر انجمن سینما جوان گفت: از افتخارات ما این بوده که ۱۵ کار هنرجویان را حمایت کردیم و اعلام می‌کنیم تجهیزات لجستیکی انجمن متعلق به فیلم سازان است.

کد خبر 6235468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha