۴ مهر ۱۴۰۳، ۰:۲۱

تحقیقات محققان استرالیایی؛

بازماندگان سرطان با خطر بیشتر سکته مغزی و حمله قلبی روبرو هستند

بازماندگان سرطان با خطر بیشتر سکته مغزی و حمله قلبی روبرو هستند

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که افراد مسن‌تر بازمانده از سرطان بیشتر در معرض سکته مغزی، حملات قلبی و بستری شدن در بیمارستان به دلیل نارسایی قلبی هستند.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از شینهوا، بر اساس این مطالعه که توسط دانشگاه موناش استرالیا منتشر شد، میزان سکته مغزی، حمله قلبی و بستری شدن در بیمارستان به دلیل نارسایی قلبی برای بزرگسالان ۷۰ ساله و بالاتر که به سرطان مبتلا شده بودند دو برابر بیشتر از افراد دیگر بود.

تیم تحقیق داده‌های مطالعه طولانی‌مدت آسپرین در کاهش رویدادها در افراد مسن (ASPREE) را که بر روی ۱۵۴۵۴ شرکت‌کننده ۷۰ ساله و بالاتر در ایالات متحده و استرالیا انجام شد، تجزیه و تحلیل کردند.

از ۱۵۴۵۴ شرکت کننده، ۱۳۹۲ نفر در یک بازه زمانی متوسط ‌۴.۶ سال به سرطان مبتلا شدند.

این مطالعه نشان داد که افراد مبتلا به سرطان‌های متاستاتیک، خون و ریه بیشتر احتمال دارد که یک رویداد بیماری قلبی عروقی مانند سکته، حمله قلبی یا بستری شدن در بیمارستان را تجربه کنند.

شیمی درمانی در مقایسه با سایر درمان‌های سرطان با دو برابر شدن خطر ابتلاء به بیماری‌های قلبی عروقی مرتبط بود.

«سوزان اورچارد»، نویسنده ارشد این تحقیق، گفت: «این نکته مثبتی است که افراد بیشتری از سرطان جان سالم به در می‌برند و عمر طولانی دارند. اما این بدان معناست که ما گروهی رو به رشد از افراد مسن داریم که ممکن است در معرض خطر بیماری‌های مربوط به خود بیماری و همچنین درمان آن باشند.»

او گفت: «این مطالعه نشان می‌دهد افرادی که سرطان و درمان سرطان را تجربه کرده‌اند با خطر بالای بیماری قلبی عروقی روبرو هستند. اگرچه این خبر برای بیماران سرطانی ناخوشایند است، اما خطر ابتلاء به بیماری قلبی عروقی را می‌توان با غربالگری زودهنگام و اقدامات پیشگیرانه کاهش داد.»

پروژه ASPREE در حال انجام با هدف کشف راه‌های جدید برای حفظ سلامت، کیفیت زندگی و استقلال با افزایش سن است. این تحقیق توسط دانشگاه موناش و مرکز تحقیقات بالینی برمن در ایالات متحده انجام می‌شود.

کد خبر 6235533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha