۳ مهر ۱۴۰۳، ۲۳:۱۲

طی ۷ سال اخیر؛

پرورش ماهی در قفس در استان بوشهر ۵۰ برابر شد

پرورش ماهی در قفس در استان بوشهر ۵۰ برابر شد

بوشهر- مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: طی هفت سال اخیر ظرفیت تولید پرورش ماهی در قفس در استان بوشهر ۵۰ برابر شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، عقیل امینی عصر سه‌شنبه در آغاز عملیات اجرایی دو طرح تکثیر و نرسری ماهیان دریایی در شهرستان تنگستان اظهار کرد: شیلات استان بوشهر در راستای افزایش تولید در صنعت نوپای پرورش ماهی در قفس در استان برنامه‌های مهمی دارد.

وی گفت: پرورش ماهی از سال ۱۳۹۶ با ظرفیت ۲۵۰ تن در آب‌های استان بوشهر آغاز شد و امروز با گذشت هفت سال این ظرفیت به ۱۲ هزار و ۷۵۰ تن رسیده و در حال حاضر ۸۹ قفس در دریا نصب شده است.

مدیرکل شیلات استان بوشهر تصریح کرد: به زودی با افتتاح فاز دیگری از مگاپروژه پرورش ماهی در قفس استان که با همت اوقاف اجرا شده است، ظرفیت هزار تن نیز به این ظرفیت اضافه و این عدد به ۱۳ هزار و ۷۵۰ تن خواهد رسید.

توسعه اشتغال در حوزه آبزیان

امینی در رابطه با ظرفیت اشتغال به وجود آمده در بخش پرورش ماهی در قفس گفت تا امروز ۴۲۵ نفر به صورت مستقیم در این زمینه اشتغال زایی شده است.

امینی کمبود بچه ماهی را یکی از مهم‌ترین چالش‌های این صنعت عنوان کرد و افزود: کمبود بچه ماهی موجب شده قفس‌های پرورش ماهی نتوانند با ظرفیت کامل تولید داشته باشند.

وی ادامه داد: در همین راستا در سال گذشته دو طرح تکثیر و نرسری ماهیان دریایی کلنگ زنی شده است و خوشبختانه امروز نیز دو طرح دیگر عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

توسعه زنجیره تولید

امینی در رابطه با ظرفیت تولید این ۲ طرح گفت: یکی از این ۲ طرح امروز با ظرفیت ۱۰ میلیون قطعه بچه ماهی دریایی و طرح دیگری نیز با ظرفیتی به اندازه پنج میلیون قطعه خواهد بود که با افتتاح این ۲ طرح در سال‌های آتی ۱۵ میلیون قطعه بچه ماهی دریایی به ظرفیت تولید استان افزوده خواهد شد.

امینی همچنین در پایان از آغاز عملیات اجرایی پروژه دیگری در شهرستان دیلم خبر داد و گفت: به زودی و در همین ماه پروژه دیگری نیز در راستای تکثیر و نرسری ماهیان دریایی در شهرستان دیلم کلنگ زنی خواهد شد.

کد خبر 6235546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha