۳ مهر ۱۴۰۳، ۲۳:۴۱

فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی مطرح کرد؛

۳۶۰ هزار ساعت پرواز عملیاتی هوانیروز در دوران ۸ سال دفاع مقدس

۳۶۰ هزار ساعت پرواز عملیاتی هوانیروز در دوران ۸ سال دفاع مقدس

محلات- فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی گفت: دوران ۸ سال دفاع مقدس، هوانیروز ۳۶۰ هزار ساعت پرواز عملیاتی انجام داد.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر سرتیپ قاسم خاموشی شامگاه سه‌شنبه در آئین بزرگداشت مجاهدان در غربت، مقاومت و تمدن نوین اسلامی که در نمایشگاه عطر لاله ۴ محلات برگزار شد، اظهار کرد: رزمندگان با دفاع و از خودگذشتگی، موجب افتخار و سربلندی مردم شدند.

وی ادامه داد: دفاع مقدس به فرموده مقام معظم رهبری گنجینه پایان‌ناپذیری است که سالیان زیادی می‌توان از این ظرفیت معنوی بهره گیری کرد.

وی افزود: آنچه تاکنون روایت شده، گوشه کوچکی از این رشادت‌ها است چرا که در دوران جنگ ۲ ابرقدرت شرق و غرب و بیش از ۳۰ کشور به صورت مستقیم با رژیم بعث تعامل و همکاری داشتند.

سرتیپ خاموشی افزود: دشمنان تمام محاسبات را به گونه‌ای انجام داده بودند که طی یک هفته نظام را از پای درآورند اما در این راستا، رشادت و از خودگذشتگی جوانان و ایثارگری و صبر خانواده‌ها را محاسبه نکرده بودند و دنیا نیز باور نمی‌کرد که خانواده‌های معظم شهدا اینگونه ایستادگی کنند.

وی تصریح کرد: در آغاز جنگ تحمیلی، دشمن اقتدار امام راحل را محاسبه نکرده بود و کشور نیز آماده جنگ نبود و نیروهای نظام آرایش نظامی نداشتند اما کمتر از ۲۴ ساعت، ۱۹۰ هواپیمای ارتش ایران، زیرساخت‌های دشمن را مورد هدف قرار داد.

وی گفت: جوانان ارتش هوانیروز در کمتر از ۲۴ ساعت در سومار، ایلام، اهواز و خرمشهر جلوی دشمن را گرفته و یگان زرهی را که به سمت ایران آمده بود، زمینگیر کردند.

۳۶۰ هزار ساعت پرواز عملیاتی هوانیروز در دوران ۸ سال دفاع مقدس

سرتیپ خاموشی با اشاره به اینکه دشمن وحدت، همدلی و ایثارگری جوانان را محاسبه نکرده بود، گفت: بسیج اقشار مختلف در کمترین زمان شکل گرفت و اشغالگران بعد از ۸ سال با حقارت تمام از خاک کشور رفتند و اکنون که با اقتدار در دنیا حرف برای گفتن داریم، آثاری از آن توطئه چینان وجود ندارد و خودشان به گورستان تاریخ پیوستند.

وی اظهار کرد: این اقتدار حاصل بصیرت و تدابیر امام و مردم بود و باید اذعان کرد در طول ۸ سال دفاع مقدس، هوانیروز بیش از ۳۶۰ هزار ساعت پرواز عملیاتی انجام داد و همان جوانان نه تنها ۸ سال دفاع مقدس بلکه ۱۸ ماه قبل از آن در مناطق شمال غرب، حضور پیدا کردند.

وی ادامه داد: این اقدام عظیم به لطف خدا در مجموعه هوانیروز انجام شد و اقتدار کنونی جامعه به واسطه ایثارگری شهدا، بزرگترین و قوی‌ترین یگان بالگردی در خاورمیانه در اختیار نظام جمهوری اسلامی است.

وی ادامه داد: اکنون جوانان کشور تمام قطعات بالگرد را می‌سازند و بالگردها به تجهیزات روز دنیا مجهز شده اند همچنین در طول ۸ سال دفاع مقدس و پس از آن، توانمندی‌های ارزشمندی کسب شده است.

سرتیپ خاموشی گفت: اکنون موشک‌هایی با برد بیش از ۲۰۰۰ کیلومتر داریم و با فاصله زیاد از مرزها در حال دفاع از کشور هستیم که باید این مسیر را ادامه دهیم.

وی افزود: هر زمان گوش به فرمان امام راحل و رهبری بودیم و وحدت کلمه را حفظ کردیم، موفقیت‌های زیادی حاصل شد و به طور حتم با بصیرت جوانان و حرکت در مسیر رهبری، می‌توان از تمام مشکلات گره گشایی کرد.

وی تصریح کرد: امروزه در تمام استان‌های کشور، توسط هوانیروز و اورژانس هوایی، خدمت‌رسانی به مردم در حال انجام است و به برکت نظام جمهوری اسلامی، به محروم‌ترین نقاط کشور خدمت رسانی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در طول سال، تمام مناطق کشور تحت پوشش اورژانس هوایی است، گفت: سال گذشته هواپیماهای بال ثابت، جان ۱۴ نفر را با جابجایی اعضای پیوندی، نجات دادند و در چند ماه گذشته یک بانوی باردار از محروم‌ترین نقطه زاهدان که نیاز به پیوند کبد داشت، جابجا شده و در کمترین زمان، خدمات درمانی به وی انجام شد.

کد خبر 6235559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha