۴ مهر ۱۴۰۳، ۸:۳۰

امام جمعه گناوه:

وصیت نامه‌های شهدا چراغ راه آینده است

وصیت نامه‌های شهدا چراغ راه آینده است

گناوه- امام جمعه گناوه گفت: وصیت نامه‌های شهدا یکی از مهمترین دستاوردهای دوران دفاع مقدس و چراغ راه زندگی ما و آینده نظام اسلامی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید عبدلهادی رکنی حسینی سه شنبه شب در یادواره شهدا بندر ریگ شهرستان گناوه با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره همه شهدا اظهار داشت: دوران دفاع مقدس یکی از درخشان‌ترین و ماندگارترین مقاطع تاریخی جمهوری اسلامی است که یادآور ایثارگری‌ها، شجاعت‌ها، جان فشانی‌های، شهادت‌ها و مقاومت‌های ملت ایران اسلامی است.

امام جمعه گناوه افزود: در حالی که نظام مقدس اسلامی و شجره طیبه انقلاب به پیروزی رسیده بود، دشمنان تصمیم گرفتند بلکه بتوانند این هدیه الهی و نعمت بی بدیل که بعد از عصر معصومین بی نظیر است را از میان بردارند.

وی گفت: دشمن تصور می‌کرد که اگر ایران اسلامی و مرزهای زمینی، هوایی و دریایی کشور ما را مورد تجاوز قرار دهد می‌تواند به خیال خام خود سه روزه تهران را تصرف کند.

وی ادامه داد: صدام بعد از آنکه تصمیم گرفت تا جنگ علیه ایران اسلامی را آغاز کند در برابر دوربین‌ها قرارداد الجزایر را پاره کرد اما دشمن، ملت ایران و جوانان، بسیجیان، ارتشیان، سپاهیان و روحانیت، زنان و مردم این کشور را به خوبی نمی‌شناخت.

وصیت نامه‌های شهدا چراغ راه آینده است

امام جمعه گناوه ادامه داد: مردم غیور ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس با دست خالی ولی با هدایت‌ها، حمایت‌ها و مدیریت مدبرانه و حکیمانه حضرت امام خمینی (ره) توانستند در برابر هجمه دشمن و بدخواهان کشور و ملت جانانه مقاومت کنند.

وی با بیان اینکه در دوران جنگ تحمیلی بیش از ۵۰ کشور با تمام امکانات از رژیم بعث و صدام حمایت می‌کردند، افزود: جنگ ۸ ساله دشمنان علیه ایران اسلامی، در حقیقت یک جنگ جهانی بود که در آن همه همدست شدند و به پشتیبانی و حمایت از رژیم بعث برخاستند اما حضور پرشور و شعور ملت ایران و جوانان کشور باعث شد تا پیروزمندانه در برابر تمام توطئه‌های دشمنان ایستادگی و مقاومت کنیم و توطئه‌های و دسیسه‌های آنها را ناکام بگذاریم.

وصیت نامه‌های شهدا چراغ راه آینده است

وی با بیان اینکه دوران دفاع مقدس دستاوردهای فراوان برای کشور به همراه داشته است گفت: امروز اگر ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف به موفقیت‌ها و پیشرفت‌های درخشانی دست یافته است همگی از دستاوردهای دوران دفاع مقدس است.

حجت الاسلام رکنی حسینی ادامه داد: اگر روزی کشور ما در برابر دشمن از کمترین تسلیحات و امکانات نظامی برخوردار بود اما امروز دشمن باز ما را تهدید و تحریم می‌کند زیرا کشور ما در حوزه دفاعی حرف برای گفتن دارد.

وی گفت: در روزگاری ملت ایران، زنان و مردان غیور استان بوشهر و شهرستان گناوه با اعزام نیروها و کمک‌ها به جبهه‌ها در برابر دشمن جانانه ایستادند و امروز عزت، صلابت، قدرت ایران نه تنها در منطقه بلکه در جهان برای همه دشمنان درس عبرتی است که روزی تصور کردند با حمله زمینی، دریایی و هوایی می‌توانند این ملت و کشور را از پای درخواهند آورد.

امام جمعه گناوه با بیان اینکه صلابت کشور و ملت ایران مدیون خون پاک شهدا است، افزود: یکی از مهمترین دستاوردهای دوران دفاع مقدس وصیت نامه‌های شهدا محسوب می‌شود که چراغ راه زندگی ما و آینده نظام اسلامی است.

وصیت نامه‌های شهدا چراغ راه آینده است

حجت الاسلام رکنی حسینی با تاکید بر اینکه دوران دفاع مقدس ماندگاری و تقدس خود را از حادثه کربلا گرفت، اضافه کرد: اگر در دوران دفاع مقدس در برابر دشمن ایستادگی کردیم به خاطر تاسی و اقتدا به فرهنگ عاشورا بود و رزمندگان اسلام با اقتدار معنوی، با دعاها، راز و نیاز و مناجات‌ها، نافله‌های شب در مقابل دشمن جانانه ایستادگی و مقاومت کنند و امروز آنچه جامعه نیازمند آن است و به عنوان یکی از دستاوردهای دوران دفاع مقدس باشد وصیت نامه های این شهدا است.

امام جمعه گناوه یادآور شد: وصیت نامه شهدا به همه ما این درس را می‌دهد که اگر خواهان اتصال این انقلاب به انقلاب جهانی امام عصر (عج) هستید تنها یک راه دارد و آن حمایت و پشتیبانی از ولایت فقیه که در راستای تحقق ظهور عالم بشریت است.

وصیت نامه‌های شهدا چراغ راه آینده است

وی ادامه داد: شهدا معامله‌ای ماندگار و تجارتی سودمند و بی نظیر با خدا کردند و خداوند متعال این معامله و تجارت را به خوبی ترسیم فرموده است.

امام جمعه گناوه ادامه داد: شهدا عاشقان اهل بیت (ع) و امام حسین (ع) بودند و تا آخرین لحظات زندگی نیز نام اهل بیت (ع) و امام حسین (ع) بر زبان آنها جاری بود.

حجت الاسلام رکنی حسینی خاطرنشان کرد: در برهه کنونی نیز اگر نیروهای مقاومت در برابر دشمنان و رژیم غاصب صهیونیستی و جنایت‌های آنها ایستادگی و مقاومت می‌کند از دوران دفاع مقدس الگو گرفته است.

وصیت نامه‌های شهدا چراغ راه آینده است

پخش کلیپ، مداحی و تقدیر از یادگاران دفاع مقدس از دیگر بخش‌های این آئین معنوی بود.

کد خبر 6235626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha