۴ مهر ۱۴۰۳، ۸:۴۶

رقابت بهترین فیلم‌های بین‌المللی؛

ایتالیا و مکزیک با فیلم‌های برنده راهی اسکار نود و هفتم شدند

ایتالیا و مکزیک با فیلم‌های برنده راهی اسکار نود و هفتم شدند

ایتالیا فیلم برنده شیر نقره‌ای ونیز را به اسکار فرستاد و مکزیک فیلم برنده ساندنس را به عنوان نماینده خود در اسکار ۲۰۲۵ انتخاب کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، فیلم حماسی «سرخابی» ساخته مائورا دلپرو که به تازگی شیر نقره‌ای جایزه بزرگ هیئت داوران جشنواره فیلم ونیز را برد، از سوی ایتالیا برای رقابت در بخش فیلم بین‌المللی جوایز اسکار ۲۰۲۵ معرفی شد.

این درام که داستانش در پایان جنگ جهانی دوم در دهکده‌ای در آلپ اتفاق می‌افتد، درباره ورود یک سرباز است که موجب به هم خوردن روابط ۳ خواهر می‌شود. این فیلم پس از ونیز راهی تورنتو شد و اولین نمایش خود در آمریکای شمالی را در این جشنواره تجربه کرد.

منتقد ورایتی از «سرخابی» به عنوان فیلمی یاد کرد که بی سر و صدا نفس‌گیر است و با تصویر کردن جزئیات کوچک زندگی در روستایی در آلپ، در نهایت تصویری مهم از زندگی روزمره روستایی را ارایه می‌کند.

این فیلم به نوعی ادامه اولین فیلم بلند دلپرو به نام «مادرانه» است که درباره پناهگاه مادران نوجوان که توسط راهبه‌ها اداره می‌شود، بود.

«پارتنوپ» پائولو سورنتینو، درامی درباره زن جوانی که در ناپل به دنیا آمد، از دیگر مدعیان امسال سینمای ایتالیا بود و در حالی که سورنتینو با فیلم «زیبایی بزرگ» در سال ۲۰۱۴ برنده اسکار خارجی زبان شد، انتخاب نکردنش کمی تعجب برانگیز شد.

مکزیک نیز فیلم «سوجو» ساخته آسترید روندرو و فرناندا والادز را که برنده جایزه بزرگ هیئت داوران ساندنس شد به عنوان نماینده خود به اسکار معرفی کرد.

این فیلم درباره کشته شدن یک از اعضای کارتل مواد مخدر است که برای پسر ۴ ساله‌اش میراثی از خشونت به جا می‌گذارد و وقتی سوجو خود به مردی بدل می‌شود، با خطر تکرار اشتباهات مرگبار پدرش روبه‌رو می‌شود.

روندرو و والادز، همکارانی قدیمی هستند که پیش از این با فیلم دوم خود «شناسایی ویژگی‌ها» ۹ جایزه آکادمی مکزیک را در سال ۲۰۲۱ دریافت کردند که جایزه بهترین کارگردانی برای والادز و بهترین فیلمنامه برای والادز و روندرو از جمله آنها بود.

کد خبر 6235643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha