پزشکیان در گفت‌وگو با الجزیره:

مدعیان ارزش‌های انسانی در غرب حامی جنایت‌های اسرائیل هستند

مدعیان ارزش‌های انسانی در غرب حامی جنایت‌های اسرائیل هستند

رئیس جمهور ایران با اشاره به اینکه جنگ افروزی رژیم صهیونیستی با هدف تداوم بقای این رژیم انجام می شود، تصریح کرد که مدعیان غربی ارزش‌های انسانی همچنان از جنایت‌های اسرائیل حمایت می کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، مسعود پزشکیان رئیس جمهور کشورمان که برای شرکت در اجلاسیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در آمریکا به سر می‌برد، در گفت و گویی با شبکه خبری الجزیره اقدامات رژیم صهیونیستی در منطقه را یک نسل کشی خواند و تاکید کرد که متاسفانه دولت‌های اروپایی و آمریکا همچنان از این جنایت‌ها دفاع می‌کنند.

رئیس جمهور کشورمان تاکید کرد که اسرائیل به دنبال گسترش جنگ در خاورمیانه است تا بتواند بقا و موجودیت خود را تداوم دهد.

وی با اشاره به حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه از یک سال پیش تاکنون تاکید کرد که این رژیم در تحقق اهداف خود در غزه ناکام بوده و نتوانسته حماس را از بین ببرد، تنها هدفی که رژیم اسرائیل محقق کرده، تخریب این منطقه به صورت کامل و جلوگیری از ورود کمک‌های انسان دوستانه بوده است.

پزشکیان ابراز داشت که کشورهای اسلامی باید واکنشی مناسب و هماهنگ از خود نشان دهند، چرا که اسرائیل کاری را که در غزه کرده است در لبنان نیز تکرار خواهد کرد. قطعاً رژیم صهیونیستی اصرار به گسترش دامنه جنگ در منطقه دارد.

رئیس جمهور کشورمان در پاسخ به سوالی در خصوص واکنش ایران به ترور شهید اسماعیل هنیه رئیس سابق دفتر سیاسی حماس در تهران تاکید کرد که این ما هستیم که چهارچوب زمانی برای این واکنش را مشخص می‌کنیم و اسرائیل نمی‌تواند هر کاری که می‌خواهد انجام دهد. ماهیت واکنش ما و زمان و مکان آن جزو مسائلی است که نباید الان از آن صحبت کنیم.

وی ادامه داد که نتانیاهو به دنبال استمرار حیات سیاسی از طریق بحران کنونی است. اگر ما در کشورهای اسلامی به صورت متحد و یکپارچه صدای اعتراض خود را بالا ببریم، رژیم صهیونیستی جسارت ادامه رفتارهای خود را نخواهد داشت.

رئیس جمهور کشورمان به موضوع توافق هسته‌ای برجام نیز اشاره و تاکید کرد که ایران به دنبال تقابل با هیچ طرفی نیست، ما به توافق برجام که آن را امضا کرده‌ایم متعهد بودیم و هستیم.

وی با اشاره به صنایع نظامی داخلی کشورمان تصریح کرد که تسلیحات و سلاح‌هایی که آنها را تولید کرده‌ایم، برای دفاع از خود است و در صورتی که هدف حمله قرار بگیریم از آن استفاده خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد که ایران مشکلی با گفت و گو با آمریکا ندارد، اما آمریکایی‌ها به تعهداتی که داشتند عمل نکردند. در حال حاضر هیچ حسن نیتی از سوی طرف آمریکایی در خصوص گفت و گو احساس نمی‌کنیم و این همان چیزی است که در توافق هسته‌ای برجام نیز مشاهده کردیم.

کد خبر 6235685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • NP AE ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۴
      1 0
      چه حسن نیت خوبی غرب در حمایت از رژیم مجهز کردن رژیم جعلی در نسل کشی غیرنظامیان وجود داره ؟! یک چنین انسان هایی که با جان هزاران انسان غیر نظامی رو گرفته اند آقای پزشکیان آیا ذره ای حسن نیت صداقت درستی پاکی خوبی در ذات رفتار اخلاق آنها دیده خواهد شد ؟!
    • NP ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۴
      1 0
      والله که قابل اعتماد نیستند چه برسه که حسن نیت خوب هم بشناسند انسانیت نمی شناسند بعد حسن نیت خوب می‌شناسند. اینا افراطی کافر هستند و عشق به ریختن خون امت مسلمان و کودکان و چنین اقدامی رو برای خود به حق و امری واجب در نسل کشی می دانند
    • NP ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۴
      1 0
      ایشون هم بهتره مثل آقای ظریف احساسات رو بزاره کنار و متوجه باشه که ما با کافر حیوان وحشی طبق قانون قوانین جنگل در نسل کش مقابل امت کشورهای اسلامی در منطقه مواجه هستیم نه با آدمی زاد انسان واقعی منطقی چیز فهم .