۴ مهر ۱۴۰۳، ۹:۴۹

عبدی خبر داد؛

تعلیق ۱۱۰ وبسایت محصولات سلامت محور/ عرضه کالاهای قاچاق

تعلیق ۱۱۰ وبسایت محصولات سلامت محور/ عرضه کالاهای قاچاق

رئیس اداره پیشگیری و مقابله با قاچاق فراورده‌های سلامت اداره کل بازرسی سازمان غذا و دارو، از تعلیق ۱۱۰ وبسایت متخلف عرضه کننده محصولات سلامت محور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حامد عبدی، با اشاره به نظارت ۸۲ کاربر در معاونت های غذا و داروی سراسر کشور به فعالیت سایت ها و سکوهای اینترنتی در عرضه فراورده های سلامت محور، گفت: از ابتدای سال ۱۱۰ وبسایت متخلف در این حوزه تعلیق شده اند.

وی اظهار کرد: اینماد (enamad) سامانه سازمان توسعه تجارت است که به دستگاه های متولی صدور مجوز، دسترسی دارند که بتوانند از طریق آن کالاهای مورد نظارت را رصد کرده و با تخلفات برخورد کنند.

عبدی افزود: دستگاه های رگولاتوری مانند سازمان غذا و دارو با استفاده از سامانه اینماد می توانند اقلام تحت نظارت خود را که در سایت ها و شبکه های اجتماعی عرضه می شوند را رصد کنند، بر این اساس از ابتدای سال تاکنون تخلف ۷۰۲ وبسایت در حوزه عرضه فراورده های سلامت محور شناسایی و ۱۱۰ وبسایت تعلیق شده اند.

رئیس اداره پیشگیری و مقابله با قاچاق فراورده‌های سلامت با بیان اینکه تخلفات شناسایی شده در حوزه سلامت بیشتر مربوط به عرضه کالاهای قاچاق و فاقد مجوز است، عنوان کرد: معاونت های غذا و داروی سراسر کشور به سامانه اینماد دسترسی دارند و تخلفات حوزه فراورده های سلامت محور را رصد و گزارش کرده و درمواردی دامنه اینماد متخلفان مسدود می شود.

کد خبر 6235772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha