۴ مهر ۱۴۰۳، ۱۱:۰۶

بعد از برگزاری پر حاشیه یک کنسرت؛

کنسرت نمایش «سی صد» به تخت جمشید می‌رود

کنسرت نمایش «سی صد» به تخت جمشید می‌رود

پس از برگزاری کنسرت پرحاشیه علیرضا قربانی در تخت جمشید این بار مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس از اجرای کنسرت نمایش «سی صد» در این مجموعه میراث جهانی خبر داده است.

به گزارش خبرنگار مهر، اگرچه کاخ سعدآباد این روزها محفلی برای برگزاری کنسرت نمایش و کنسرت های مختلفی شده که عایدی آن به این مجموعه تاریخی کمتر می رسد و نفعش برای برگزار کنندگان این برنامه هاست اما حالا پس از کنسرت پر حاشیه علیرضا قربانی که برای اولین بار در یک مجموعه میراث جهانی برگزار شد، قرار است کنسرت نمایش سیصد در تخت جمشید برگزار شود.

این بار بناست کنسرت نمایش سی‌صد از کاخ سعدآباد به تخت جمشید برود و در طول ماه مهر در این مجموعه برگزار شود. در این باره، محمد ثابت‌اقلیدی مدیرکل میراث فرهنگی استان فارس که در دوره او مجموعه های تاریخی به مکان رویداد تبدیل شده اند، در نشست خبری هفته فرهنگی و هنری حافظ گفته است: کنسرت علیرضا قربانی در تخت جمشید تیرماه ۱۴۰۳ انجام و از آن استقبال شد به همین دلیل کنسرت نمایش سی‌صد با اجرای هنرمندان برجسته کشور، در هفته بزرگداشت حافظ در تخت جمشید به روی صحنه خواهد رفت و فروش بلیت آن به‌زودی آغاز می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس اضافه کرد: مجوزهای برگزاری این نمایش نیز صادرشده است.

پیش از این بارها اعلام شد که کنسرت نمایش سیصد عایدی برای کاخ سعدآباد نداشته است و هزینه هنگفت بلیت آن بیشتر به سود عوامل بوده تا کاخی که هر شب میزبان صدها نفر بازدیدکننده بوده است. همین نظر درباره برگزاری کنسرت قربانی در تخت جمشید نیز داده شد و گفتند که این کنسرت هیچ عایدی برای تخت جمشید نداشت بلکه فرکانس صداهای بلند کنسرت بیشتر به ضرر این بنای ثبت جهانی است.

از سوی دیگر این طور که پیش می رود، وزارت میراث فرهنگی در نظر دارد تا هنرمندان دیگری که در صف برگزاری کنسرت در تخت جمشید هستند، هر چه زودتر برنامه اجرا کنند.

کد خبر 6235781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha