۴ مهر ۱۴۰۳، ۱۱:۳۲

قالیباف در پاسخ به بیگدلی:

پذیرش استعفا از نمایندگی از طریق مجلس الزامی است

پذیرش استعفا از نمایندگی از طریق مجلس الزامی است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: طبق آیین نامه داخلی مجلس هر نماینده ای بخواهد از مقام نمایندگی برود باید استعفا بدهد و پذیرش استعفای وی از طریق مجلس الزامی است.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد بیگدلی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه چهارم مهر ماه) مجلس شورای اسلامی گفت: شورای نگهبان در سال ۱۳۶۱ در پاسخ به سوالی درباره اصل ۱۴۱ قانون اساسی تفسیر کرده بود نماینده ای که پست دولتی می گیرد دیگر احتیاجی نیست که تقاضای استعفایش در صحن مجلس مطرح شود. مطابق با این تفسیر اگر نماینده ای به واسطه پست دولتی بخواهد از مجلس برود، دیگر نیازی به طرح استعفای وی در صحن مجلس نیست. با توجه به اینکه این تفسیر برای سال ۱۳۶۱ است اگر نیازی است می توان مجدداً از شورای نگهبان تفسیر آن را اخذ کرد.

محمدباقر قالیباف در پاسخ به این نماینده گفت: در ماده ۹۰ آیین نامه داخلی مجلس آمده است که پس از تصویب اعتبارنامه نمایندگان، هر نماینده ای که بخواهد از مقام نمایندگی برود باید استعفا بدهد و پذیرش استعفای وی موکول به تصویب در مجلس و الزامی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ما درباره این موضوع به صورت مفصل بحث کردیم و با اعضای شورای نگهبان نیز مطابق با همین تفسیر صحبت کردیم و آنها هم موافق هستند که باید رای گیری در مجلس انجام شود.

کد خبر 6235950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha