۴ مهر ۱۴۰۳، ۱۱:۵۰

رئیس بازآفرینی شهری راه و شهرسازی زنجان:

۱۱ سکونتگاه غیر رسمی زنجان بازآفرینی می‌شود

۱۱ سکونتگاه غیر رسمی زنجان بازآفرینی می‌شود

زنجان- رئیس اداره بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: ۱۱ سکونتگاه غیررسمی این استان در شهرهای زنجان، ابهر و قیدار با برنامه ریزی‌های لازم بازآفرینی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی عباسی رویکرد اداره کل راه و شهرسازی استان را توانمند سازی ساکنین محلات هدف بازآفرینی عنوان کرد وگفت: ساکنین در این محلات و سکونتگاه‌های غیررسمی باید توانمند شوند.

وی اظهار داشت: بر این اساس تامین زیرساخت‌ها و افزایش سرانه های خدماتی، آموزشی، بهداشتی، فرهنگی و ورزشی باید با همکاری دستگاه های اجرایی در محلات هدف بازآفرینی مورد توجه قرار گیرد.

عباسی، با بیان اینکه ساکنین محلات هدف بازآفرینی شهری در استان به لحاظ زیرساختی و اقتصادی باید توانمند شوند که در این زمینه اداره کل راه و شهرسازی استان در راستای توانمند سازی ساکنین، دوره آموزشی را در بخش های مختلف خیاطی و مهارتهای رایانه ای " آی سی دی ال " برگزار می کند.

رئیس اداره بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان با اشاره به اینکه در سفر دور اول هیأت دولت سیزدهم به استان دستور تسریع در رفع مشکلات و ساماندهی محله کوی فلسطین از سوی رئیس جمهور شهید صادر شد، گفت: طرح جابه‌جایی کوی فلسطین در این مدت از اولویت‌های مهم اداره‌کل راه و شهرسازی استان زنجان قرار گرفت.

وی اضافه کرد: در این راستا بر اساس برنامه‌ریزی که توسط این اداره کل انجام گرفت، واحدهایی که در حریم راه‌آهن قرار دارند در اولویت نخست برای جابه‌جایی قرار گرفتند.

عباسی تاکید کرد: ساکنان کوی فلسطین زنجان همزمان با احداث و تحویل واحدها و بر اساس اولویت طی چند نوبت به واحدهای احداثی انتقال داده می‌شوند.

وی اظهار داشت: با توجه به برنامه‌ریزی ها، در چند مرحله معرفی ۳۴ واحد به پروژه های نهضت ملی مسکن بر اساس اولویت تا شهریور ماه انجام شد.

رئیس اداره بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان، تصریح کرد: انشعابات گاز و فاضلاب در پروژه های نهضت ملی مسکن انجام شده و تنها تامین زیر ساخت آب و برق مانده است که امیدواریم با همکاری شرکتهای سازنده انشعابات به زودی تامین شود.

عباسی خاطرنشان کرد: مجموع مسکن های موجود در کوی فلسطین ۱۲۹ واحد است که ۹ واحد از این تعداد تجاری بود که در پایش انجام شده ۱۲۰ واحد مسکونی مشمول طرح جابه‌جایی هستند.

کد خبر 6235967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha