۴ مهر ۱۴۰۳، ۱۲:۳۱

مدیرکل میراث فرهنگی البرز:

۱۸ کارگاه مرمت در ۱۰ اثر تاریخی البرز فعال است

۱۸ کارگاه مرمت در ۱۰ اثر تاریخی البرز فعال است

کرج- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز از شتاب گرفتن پروژه های مرمت آثار تاریخی در این استان خبر داد و گفت: ۱۸ کارگاه مرمت در ۱۰ اثر تاریخی البرز فعال است.

به گزارش خبرگزاری مهر، رحیم خاکی گفت: اکنون پروژه های متعددی در زمینه ساخت مراکز و تاسیسات اقامتی و رفاهی در دست اقدام است که تا ۲ سال آینده به تدریج مورد بهره برداری قرار می گیرند.

وی ادامه داد: این پروژه ها شامل هتل‌، مجتمع‌های گردشگری، اقامتگاه‌های بومگردی و طرح‌های گردشگری کشاورزی است.

خاکی گفت: با همکاری سازمان جهاد کشاورزی البرز، گردشگری کشاورزی استان در حال شکل و رونق است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز با بیان اینکه اکنون پروژه های مرمت آثار تاریخی استان شتاب گرفته است، گفت: از سال گذشته تاکنون ۱۸ کارگاه مرمتی در ۱۰ اثر تاریخی استان فعال شده است.

وی بازسازی کاخ تاریخی شهرستانک کرج با واگذاری به بخش خصوصی از طریق صندوق احیاء اماکن فرهنگی و تاریخی و تلاش برای فراهم شدن زیر ساخت‌های آن از مهمترین اقدامات برشمرد.

خاکی افزود: مرمت کاخ تاریخی در گچسر نیز توسط بخش خصوصی و با نظارت میراث‌فرهنگی در حال انجام است که اقدامی ارزنده در این مکان است.

این مسئول، تشکیل انجمن خیربن میراث‌فرهنگی در استان البرز را رویدادی مبارک توصیف کرد و یادآور شد: اکنون مسیر قانونی برای مشارکت خیرین در احیای میراث فرهنگی شکل گرفته است.

کد خبر 6236064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha