۴ مهر ۱۴۰۳، ۱۳:۱۷

به مناسبت هفته دفاع مقدس؛

مرکز جامع سلامت و پانسیون پزشک روستای محمدی گناوه افتتاح شد

مرکز جامع سلامت و پانسیون پزشک روستای محمدی گناوه افتتاح شد

گناوه - هم‌زمان با هفته دفاع مقدس مرکز خدمات جامع سلامت روستایی قمر بنی‌هاشم (ع) و پانسیون پزشک – ماما و سرایداری روستای «محمدی» شهرستان گناوه با حضور مسئولان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر صبح چهارشنبه در این آیین افتتاح گفت: این پروژه بهداشتی با مساحت ۵۰۰ مترمربع و اعتباری بالغ‌بر ۱۲۰ میلیارد ریال احداث و به بهره‌برداری رسیده است.

قاسم برجوئی فرد تصریح کرد: ساختمان جدید مرکز خدمات جامع سلامت روستایی قمر بنی‌هاشم (ع) روستای محمدی، دارای ۲ پانسیون پزشک – ماما است که در ماندگاری پزشکان و دیگر نیروهای غیربومی تأثیرگذار خواهد بود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: این مرکز خدمات جامع روستایی یکی از بزرگ‌ترین مراکز شهرستان است که در راستای عدالت در سلامت در روستای محمدی که یکی از مناطق دور از دسترس شهرستان است احداث‌شده است.

برجوئی فرد با اشاره به بحران کرونا و اهمیت پیشگیری در کنترل بحران‌های بهداشتی تصریح کرد: رویکرد نظام سلامت از درمان محور به سمت پیشگیری و آموزش تغییر کرده و این امر باعث می‌شود هزینه‌های کمتری بر دوش مردم باشد.

وی بیان کرد: مسئله جمعیت و توجه به بنیان خانواده، یکی از اساسی‌ترین مباحثی است که در هر جامعه‌ای مطرح است و هر کشور و تمدنی برای بقای خود باید به این مسئله توجه داشته باشد، در کشور عزیز ما نیز با توجه به اهمیت این موضوع و همچنین تأکیدات رهبر معظم انقلاب این مسئله در دستور کار نظام سلامت قرار دارد.

برجوئی فرد افزود: ما بعد از ۷ سال موفق شدیم روند کاهشی جمعیت را متوقف کنیم، ولی هنوز بسیار جای کار کردن داریم و در این مورد به همکاری تمامی سازمان‌های اجرایی نیاز داریم.

وی ضمن تشکر از فرماندار شهرستان گناوه، از همه مسئولان شهری و محلی خواست تا نگاه ویژه‌ای به حوزه سلامت داشته باشند، اظهار کرد: نظام سلامت فقط مربوط به شبکه بهداشت نیست و خدمات آن توقف‌ناپذیر است.

خدماتی دولت به مردم بازگو شود

فرماندار گناوه دراین آیین اظهارداشت: در دولت شهید آیت الله رییسی برای هر یک از روستاهای بخش بندرریگ کارهای اساسی انجام و این بخش به دهکده ای از عمران و آبادانی مبدل شده است.

محمد تقی صفری افزود: افتتاح ۳۵۰ هکتار اراضی پرورش میگوی رودشور شمالی بخش بندرریگ در جمعه هفته جاری، واگذاری ۳۰۰ پلاک زمین، احداث خانه های بهداشت، زمین های ورزشی، جاده، اسکله جزیره و حمایت از افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی نمونه ای از خدمات دولت در بخش بندرریگ است.

وی با بیان اینکه خدماتی دولت به مردم در این شهرستان بخوبی بازگو نشده است، افزود: باید هرچه می توانیم این خدمات را به ولی نعمتان انقلاب اطلاع رسانی کنیم.

فرماندار گناوه با تاکید بر اینکه خدماتی ارائه شده به مردم بخصوص در حوزه سلامت به برکت نظام و خون شهدا است، گفت: به برکت خون شهدا و رزمندگان و ایثارگران دوران دفاع مقدس و پشتوانه مردمی، کشور در امنیت پایدار و آرامش بسر می برد و به موفقیت ها و پیشرفت های زیادی نایل شدیم.

وی یادآور شد: مردم لایق و شایسته بهترین خدمات هستند و هرچقدر برای آنها تلاش کنیم حق بیشتری دارند.

کد خبر 6236088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha