۴ مهر ۱۴۰۳، ۱۲:۵۱

مدیرعامل آب و فاضلاب خراسان رضوی:

خراسان رضوی با کمبود آب به میزان ۲ هزار لیتر برثانیه مواجه است

خراسان رضوی با کمبود آب به میزان ۲ هزار لیتر برثانیه مواجه است

مشهد- مدیرعامل آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: آب و فاضلاب خراسان رضوی با کمبود آب به میزان ۲ هزار لیتر برثانیه مواجه است.

حسین امامی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اقدامات آب و فاضلاب خراسان رضوی برای گذر از تنش آب شرب تابستان سال جاری، از اجرای پروژه های رفع تنش در برخی شهرها شامل حفر ۴۱ حلقه چاه عمیق، تجهیز ۵۶ حلقه چاه، احیاء، لایروبی و بهسازی ۵۰ مورد چاه، چشمه و قنات و ساخت ۱۴۴ هزارو ۵۰۰ متر مکعب مخزن ذخیره آب با اعتبار ۱۰ هزارو ۵۵۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خبرداد.

مدیرعامل آب و فاضلاب خراسان رضوی بیان کرد: در کنار این مهم شناسایی و جمع آوری انشعابات غیر مجاز و اجرا و توسعه خطوظ انتقال و شبکه های توزیع برای مقابله با تنش آب در بیش از ۳۵ شهر و ۳۰۶ روستا در دستور کار قرار گرفت.

وی با اظهار نگرانی از افزایش عمق چاه به بیش از ۳۰۰ متر، خشک شدن قنات ها و چشمه ها و افت سفره های آب زیر زمینی در بسیاری از شهرها و روستاهای استان یادآور شد: در حال حاضر آبفا استان با کمبود آب به میزان دو هزار لیتر برثانیه مواجه است که ۸۰۰ لیتر آن مربوط به بخش روستایی و مابقی شهری می باشد، با این حال آبفا استان خود را موظف با تامین اب مشترکان به هر نحو ممکن می داند.

آب و فاضلاب خراسان رضوی موفق به کسب رتبه برتر در جشنواره شهید رجایی شد

گفتنی است؛ شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی به واسطه اجرای طرح ها و پروژه های پایدار سازی آب شرب شهرها و روستاهای استان موفق به کسب تندیس و رتبه برتر در جشنواره شهید رجایی و دریافت لوح از استاندار و رئیس ستاد جشنواره شهید رجایی استان شد. این شرکت در ارزیابی عملکرد سال ۱۴۰۲ ستاد استانی جشنواره شهید رجایی در دو شاخص عمومی و اختصاصی که سه ماه نخست سال جاری انجام شد به عنوان دستگاه منتخب در «مدیریت تنش آبی استان» شناخته و معرفی شد.

کد خبر 6236103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha