۴ مهر ۱۴۰۳، ۱۳:۰۲

استاد علوم سیاسی:

تغییر استاندار اصفهان کار عجولانه ای نیست

تغییر استاندار اصفهان کار عجولانه ای نیست

اصفهان_ استاد علوم سیاسی و عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: تغییر استاندار کار عجولانه ای نیست و از دوره استاندار فعلی هم تا یکسال دیگر باقی مانده و باید اصل بر ابقا گذاشته شود.

حسین مطیع در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: تغییر استاندار مطالبه عموم نیست بلکه خواسته عده ای است که بدنبال منافع خود هستند.

وی بیان داشت: منطق حکمرانی اقتضا می‌کند که استاندار فعلی تا پایان دوره ابقا شود مگر اینکه مورد خاص و اتفاق بزرگی رخ داده باشد و خبط و خطابی سرزده باشد اما در حالت عادی باید بر سر استاندار فعلی اجماع نظر شکل بگیرد.

وی ادامه داد: فعال شدن گروه های سیاسی برای انتخاب استاندار جدید را داریم که هر یک نماینده خود را معرفی می‌کند و این در حالی است که باید از رفتارهای جناحی وخطی تند پرهیز و متعادل رفتار کرد.

استاد علوم سیاسی و عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان به ویژگی های یک استاندار اشاره کرد و افزود: نگاه جامع و جامع نگر داشته باشد و از نگاه خطی و سیاسی پرهیز کند با تمامی گروه ها، اصناف، جناح، طبقات مردمی در تعامل باشد و به استان نظر واحد داشته باشد و تعامل با سیاسیون شهر و استان داشته را اصل قرار دهد وبا نمایندگان مجلس رفاقت داشته باشد و بتواند از دولت برای شهر امتیاز بگیرد.

وی اعلام کرد: استاندار نباید خود را گرفتار حواشی کند و از جدال های بی حاصل بپرهیزد و از نظر مالی هم خود و اطرافیان شفافیت عملکرد داشته باشدو مسائل ملی را تشخیص بر مسائل استانی ترجیح دهد.

مطیع گفت: استاندار باید قادر به حل بحران های بزرگ اصفهان از جمله خشکی زاینده رود، فرونشست و آلودگی هوا و کم لطفی های به واحدهای صنعتی اصفهان را حل و فصل کند.

وی ادامه داد: همچنین در تعامل با مردم به مناطق محروم و مستضعف نگاه ویژه ای داشته باشد و از حضور در برنامه های تشریفاتی و تجلیل های نمایشی پرهیز کند.

کد خبر 6236113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • عبدالله IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۵
      0 0
      سلام استاندارعزیز سمیرم به عنوان شهر هزار چشمه بعضی روزها آب قطع میشه(لطفا" نگاه ویژه داشته باشید ممنون)
    • مجید ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۵
      0 0
      خشکی زاینده رود والودگی هوا را استاندار چگونه حل کند بارش کم وجمعیت زیاد وبار گزاری بالا دست رود بیش از حد وفرونشست والودگی هوا کار ساده ای نیست که استاندار اصفهان بماند وحل کندودیگری هم بیاید بتواند حل کند
    • مجیدی ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۵
      8 9
      حرف درستی گفته