۴ مهر ۱۴۰۳، ۱۳:۱۹

اوحدی مطرح کرد؛

حفظ و انتقال ارزش‌های عظیم و ماندگار شهدا و جانبازان ضروری است

حفظ و انتقال ارزش‌های عظیم و ماندگار شهدا و جانبازان ضروری است

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: حفظ و انتقال ارزش‌های عظیم و ماندگار شهدا، جانبازان و آزادگان که با صبوری در زندان‌های رژیم بعث ایستادگی و مقاومت کردند، ضروری است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید اوحدی در «چهارمین آیین رزمی فرهنگی و نمایشگاه عطر لاله، بزرگداشت فرماندهان و ۳۳۰ شهید شهرستان محلات» ضمن تبریک ایام ماه ربیع الاول و گرامیداشت هفته دفاع مقدس با اشاره به فرمایش امام (ره) که خانواده‌های شهدا چشم و چراغ ملت هستند، گفت: آیه «وَیَسْتَبْشِرُونَ بِالَّذِینَ لَمْ یَلْحَقُوا بِهِمْ مِنْ خَلْفِهِمْ» به مقام شفاعت شهدا اشاره دارد و این آیه به گوشه‌ای از مزایا و برکات فراوان زندگی شهیدان اشاره دارد، آنها به خاطر نعمت‌های فراوانی که خداوند از فضل خود به آنها بخشیده است خوشحال هستند.

معاون رئیس جمهور افزود: در چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس که در دوران کرونا به صورت وبیناری برگزار شد، رهبر معظم انقلاب در مراسم پیشکسوتان دفاع مقدس فرمودند که یکی از آفت‌های بسیار خطرناک نظام‌های ارزشی که می‌تواند آنها را تا حد فروپاشی پیش ببرد تحریف است. اگر در هفته دفاع مقدس صحبتی می‌کنیم به دنبال هدف بزرگی هستیم، حفظ و انتقال سینه به سینه ارزش‌های عظیم و ماندگار شهدا و جانبازان که با هدیه اعضای بدنشان و آزادگان که با صبوری در زندان‌های رژیم بعث ایستادگی و مقاومت کردند، لازم و ضروری است.

اوحدی تصریح کرد: برخی از مسئولان کشورهای غربی معتقدند که با بعضی کشورها نمی‌توان جنگ نظامی را شروع کرد و باید جنگ نرم را به داخل خانه‌هایشان ببریم. امروز بیش از ۴۰۰ کانال تلویزیونی معاند با هزینه‌های چند صد میلیون دلاری با سناریوهای مختلف و با بزرگترین روان‌شناسان با تجربه جنگ روانی را، به خدمت می‌گیرند که برنامه‌هایشان را پیاده کنند، این سناریوها نه برای غرب است و نه برای شرق و فقط برای ایران طراحی شده است، چرا؟ چون شهدا، جانبازان و آزادگان برای ما عزت آفریده‌اند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: امروز باید برای برگزاری با شکوه مراسم هفته دفاع‌مقدس با همه توان به میدان بیاییم. این برکتی که امروز در جبهه مقاومت یمن، عراق، سوریه، لبنان و غزه مقاوم اتفاق افتاده است، برکت شجره طیبه دفاع‌مقدس است که ریشه در ارزش‌های اسلامی دارد، در اوایل انقلاب بسیاری از یاران انقلاب را به شهادت رساندند و همین شهادت‌ها نقطه عطفی برای پیروزی‌های بعدی رزمندگان اسلام بود و در واقع عظمت تحول در جنگ، بعد از این شهادت‌ها بود.

معاون رئیس جمهور افزود: اگر در هفته دفاع‌مقدس سخن می‌گوییم باید به دنبال این روایت باشیم که عظمت شهدای ما همچون شهدای کربلا ثمره‌اش را در طول تاریخ خواهیم دید و عظمت خون شهدای عزیز ما به عنوان قله نورانی و کمال، ثمرات مهم خودش را خواهد داشت.

اوحدی با بیان اینکه امروز وظیفه ما در کنار روایت‌گری مرور وصیت‌نامه شهدا به عنوان پایبند بودن به ارزش‌ها، خدمت به مردم و انقلاب است، گفت: مرحوم ابوترابی زمانی که در اردوگاه بودیم جمله‌ای فرمودند بزرگان دین، سالکان طریقت و فلاسفه مذهبی به دنبال این بودند که راز و سرّ آفرینش در چیست؟ ایشان فرمودند چیری جز خدمت به مردم نیست. اسیری سوال کرد که خدمت تا کی تا کجا؟ فرمودند که تا جایی که خاک شوی و مردم برای رسیدن به خواسته‌هایشان پا روی تو بگذارند و عبور کنند. شهدا خاک شدند که مردم به آرمان‌های مقدس راه پیدا کنند.

کد خبر 6236125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha