۴ مهر ۱۴۰۳، ۱۳:۵۴

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل:

خرید هرگونه قرارداد واگذاری زمین شرکت‌های تعاونی مسکن ممنوع است

خرید هرگونه قرارداد واگذاری زمین شرکت‌های تعاونی مسکن ممنوع است

اردبیل- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: متقاضیان خرید مسکن از خرید هرگونه قرارداد واگذاری زمین در قالب قراردادهای شرکت‌های تعاونی مسکن دستگاه‌های اجرایی خودداری کنند.

بهروز رحیم‎‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: با توجه به قانون منع فروش و واگذاری اراضی با کاربری غیر مسکونی برای امر مسکن توسط شرکت‌های تعاونی مسکن و اشخاص حقیقی و حقوقی و صدور قراردادهای خارج از اختیارات شرکت‌های تعاونی مسکن در سنوات گذشته و احتمال سو استفاده افراد سودجو، متقاضیان خرید مسکن از خرید هرگونه قرارداد واگذاری زمین در قالب قراردادهای شرکت‌های تعاونی مسکن دستگاه‌های اجرایی خودداری کنند.

وی با بیان اینکه متقاضیان نباید فریب تبلیغات دروغین در این زمینه را بخورند، افزود: افراد به منظور سرمایه‌گذاری در آینده اقدام به خرید زمین‌های قراردادی در آگهی‌های دیوار می‌کنند که با توجه به عدم تفکیک این زمین‌ها و نامشخص بودن محدوده دقیق هر زمین خرید و فروش در این زمینه ممنوع است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل بیان کرد: متاسفانه تعاونی‌ها اراضی زراعی خارج از محدوده در روستای بنفشه‌درق، زمین‌های آلاقیر را خریداری کرده و تبدیل به سهام و فیش می‌کنند و به قیمت‌هایی به فروش می‌رسانند که این امر غیرقانونی بوده و باید با این امر برخورد جدی و عملی انجام شود.

رحیم‌زاده با تاکید بر اینکه شهروندان به هیچ وجه شایعات دلالان و سودجویان در خصوص الحاق این زمین‌ها را باور نکنند، خاطرنشان کرد: این اراضی، جز اراضی کشاورزی بوده و هرگز زمین کشاورزی تبدیل به اراضی مسکونی و الحاق به محدوده نخواهد شد.

وی افزود: تنها سود خرید و فروش فیش‌های مورد اشاره عاید دلالان می‌شود که در این میان از ناآگاهی مردم استفاده کرده و زمین‌ها را به صورت فیش در اختیار مردم قرار می‌دهند.

کد خبر 6236151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha