۴ مهر ۱۴۰۳، ۱۸:۱۳

شالبافیان خبر داد؛

افتتاح ۱۶۷ طرح ملی در هفته گردشگری/ معرفی ایران در اکسپوی ژاپن

افتتاح ۱۶۷ طرح ملی در هفته گردشگری/ معرفی ایران در اکسپوی ژاپن

معاون گردشگری کشور گفت: ۳۰۰ رویداد استانی و افتتاح ۱۶۷ طرح گردشگری با حجم سرمایه‌گذاری بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان در هفته گردشگری اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست اعلام برنامه های روز جهانی گردشگری با حضور معاون گردشگری و معاون میراث فرهنگی در سالن فجر وزارت میراث فرهنگی برگزار شد.

در این برنامه علی اصغر شالبافیان معاون گردشگری کشور با اشاره به معرفی ایران در اکسپوی ژاپن گفت: ۳۰۰ رویداد استانی و افتتاح ۱۶۷ طرح گردشگری با حجم سرمایه‌گذاری بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان در هفته گردشگری اجرا می‌شود.

وی بیان داشت: اگر سال گذشته گردشگری سبز شعار سال بود و برنامه‌های سازمان گردشگری ملل متحد بر آن استوار بود، امسال گردشگری و صلح انتخاب شده است.

شالبافیان گفت: برنامه های هفته گردشگری را به منظور انسجام بخشی از بین فعالیت‌های ملی و استانی طی یک دستورالعمل ۱۵ بندی اجرا خواهیم کرد که موضوع برنامه های آن تنوع اقوام، دیپلماسی صلح، رویکرد دولت در حوزه گردشگری و ارتباط آن با نگاه رئیس جمهور در حوزه وفاق ملی، رویکردهایی که ناظر بر مشارکت طلبیدن جامعه علمی کشور در حوزه تبیین گردشگری و صلح است، خواهد بود.

وی گفت: براساس این دستورالعمل در سطح استانی نزدیک به ۳۰۰ برنامه تدوین شده و به اجرا در می آید در سطح ملی هم برنامه هایی داریم از جمله افتتاح ۱۶۷ طرح گردشگری با حجم سرمایه گذاری بیش از ده هزار میلیارد تومان که توسط وزیر انجام می شود. در این میان استان‌های گیلان، خراسان رضوی و زنجان بیشترین برنامه را دارند.

وی گفت: در هفته گردشگری بخش دوم پروژه ایران سلام برگزار می شود. در روز هشتم مهر ماه گزارش برنامه هایی که در راستای شعار سال گذشته انجام شده ارائه می شود. همچنین از فعالان بخش خصوصی نیز که در باره شعار سال فعالیتی داشتند تقدیر می‌شود.

شالبافیان با بیان اینکه اصناف، تشکل‌ها و بخش خصوصی در سطح ملی میزبان اصلی رویدادهای هفته گردشگری هستند، به مشارکت پررنگ دانشگاه‌ها در استان‌ها و تهران اشاره کرد.

وی افزود: دانشگاه ها مشارکت زیادی را در حوزه شعار سال در حوزه استان‌ها و تهران داشته اند. همچنین در حوزه پویش سرمایه گذاری و همکاری وزارت با شهرداری ها که از سال قبل شروع شد تا کنون توانسته ایم با شوراهای اصفهان، زنجان، تبریز، قزوین خرم آباد، اردبیل، تنکابن، همدان و سنندج همکاری کنیم و شهرداری ها توانسته اند بخشی از عوارض را در راستای همکاری با سرمایه گذاران گردشگری حذف کنند.

معاون گردشگری کشور گفت: در قانون برنامه هفتم پیشنهادهایی داده شد از جمله اینکه یک درصد از هزینه جاری شرکت‌های دولتی به برخی از امور تخصیص داده شود از جمله ارائه تصویر مطلوب از گردشگری کشور البته هنوز بودجه ای تخصیص داده نشده است!

معاون گردشگری گفت: آمار ۶ ماهه ورود گردشگران در روزهای آینده اعلام خواهد شد ورود گردشگر از بازارهای لغو روادید رشد داشته اند. افزایش گردشگر ناشی از لغو روادید با کشورهای دیگر تدریجی خواهد بود. ما مانند برخی از کشورها باید اذعان‌کنیم که هزینه های قابل توجهی در حوزه زیرساخت‌ها و تبلیغات نداشته ایم.

وی همچنین در پاسخ به خبرنگار مهر درباره اینکه تنها ۶ ماه تا زمان برگزاری اکسپوی ژاپن زمان باقی است و وزارت میراث فرهنگی برای معرفی ایران چه اقدامی در دست دارد گفت: بیش از چندین دستگاه اعلام آمادگی کرده اند یا داوطلب شده اند تا برای اکسپو نقش آفرینی کنند پیشنهادهای وزارت میراث فرهنگی نیز ارائه شده است همکاران ما هم هایی در کمیته معرفی ایران در اکسپو دارند که مربوط به فعالیت‌های گردشگری و ترویج صنایع دستی خواهد بود. مسئولیت هر بخش به یک وزارتخانه داده شده مسئولیت معرفی ایران هم به عهده وزارت میراث فرهنگی است.

وی درباره سفرهای ارزان که پیش از این وعده داده بود هم گفت: سفر ارزان در قالب طرح تحریک تقاضا آماده و بودجه آزمایشی هم گذاشته شد اما تامین اعتبار نشد.

شالبافیان بیان داشت. شرایط کشور به گونه ای بود که پیشنهادهایی که جنبه تامین مالی داشته تامین اعتبار نشد. معاونت توسعه مدیریت وزارتخانه و معاونت گردشگری طرحی را برای یارانه خانوار ویژه اقشار متوسط تعریف کردند که ۵۰ هزار میلیارد بودجه می‌خواهد باید دستگاه‌ها این کار را اجرایی کنند بنابراین باید رسانه ها به کمک ما بیایند تا این طرح اجرایی شود.

 

کد خبر 6236235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha