۴ مهر ۱۴۰۳، ۱۴:۱۲

پروژه‌های عمرانی حرم چهار امامزادگان فردو به بهره برداری رسید

پروژه‌های عمرانی حرم چهار امامزادگان فردو به بهره برداری رسید

قم- پروژه‌های عمرانی آستان مقدس چهار امامزادگان روستای فردو، با حضور استاندار و مدیرکل اوقاف قم به بهره‌برداری رسیدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، در آیین افتتاح پروژه‌های عمرانی آستان مقدس چهار امامزادگان روستای فردو شهرستان کهک همزمان با هفته وقف و با حضور نماینده عالی دولت در استان، مدیرکل اوقاف قم و جمعی دیگر از مسئولان شهر و استان قم برگزار شد.

در بخش نخست، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم طی سخنانی اظهار کرد: سیر تکاملی بشر نشان می‌دهد انسان‌ها از نظر فکر و تعقل، در هر دوره و زمانی یک پله بالاتر می‌آیند و این مسئله در مورد معنویت و نزدیکی به خداوند هم صدق می‌کند.

وی ادامه داد: مستکبرانی که خارج از حیطه انسانیت عمل می‌کنند، مصداق این حقیقت نیستند اما توده‌های مردم چه مسلمان و چه غیر مسلمان، در همین مسیر در حال تکامل هستند.
اسکندری عنوان کرد: اتفاقاتی که در برخی دانشگاه‌های آمریکا و اروپا رخ داده و صدای فریاد دانشجویان و اساتید علیه صهیونیسم بلند شده، مربوط به کسانی است که آینده جهان را تغییر می‌دهند.

وی با اشاره به تلاش‌های حاج حسن زاهدی مطلق برای توسعه موقوفات گفت: اینگونه نبوده که او صرفاً یک کار روتین و تکراری انجام دهد بلکه با تعقل به دنبال کاری اساسی و زیرساختی است؛ همه اموری که توسط او انجام شده بر اساس اصول علمی و فنی بوده و کاملاً حساب شده هستند، به عبارتی هیچ وقت به خاطر هزینه، از پروژه کم نگذاشته است.

در ادامه استاندار قم سخنرانی کرد و گفت: لازم است بیش از اینها نسبت به برکات وقف به خصوص از نوع مشارکتی آن اطلاع‌رسانی و ویژگی‌های آن برای مردم تبیین شود.

سید محمد آقامیری خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم چیزی برایمان بماند که دائماً خیرات و مبرات آن به ما برسد، بهترین راهکار وقف است، به عبارتی این سنت حسنه نبوی، سرمایه‌گذاری بلندمدت و دائمی برای انسان‌هاست.

گفتنی است این پروژه‌های عمرانی با اعتبار مجموع ۱۹۰ میلیارد ریال و به همت خیر ارجمند حاج حسن زاهدی مطلق، به بهره‌برداری رسیده‌اند.

کد خبر 6236238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha