۴ مهر ۱۴۰۳، ۱۷:۴۱

معاون گردشگری میراث فرهنگی استان کرمان:

بیش از ۶ هزار گردشگر خارجی طی ۶ ماه به استان کرمان سفر کردند

بیش از ۶ هزار گردشگر خارجی طی ۶ ماه به استان کرمان سفر کردند

کرمان_معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: در شش ماهه نخست سال جاری بعد از ایام تعطیلات نوروز بیش از ۶ هزار گردشگر خارجی به استان کرمان سفر کرده اند.

به گزارش خبرنگارمهر، محمدحسین تجلی، ظهر چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به برنامه های هفته گردشگری در استان کرمان گفت: تعداد ۷۲ برنامه در هفته گردشگری در سطح استان کرمان برگزار می شود که از این تعداد ۱۲ برنامه در شهرکرمان برنامه ریزی شده است.

وی افزود: مهمترین برنامه‌ها در سطح شهر کرمان شامل شاهنامه‌خوانی در باغ شاهزاده ماهان، نواختن زنگ گردشگری در مدارس، نمایشگاه خودروهای کلاسیک در محل تله‌کابین کرمان و افتتاح نمایشگاه عکس در باغ‌موزه هرندی است.

وی افزود: عصر روز چهارشنبه ۱۱ مهرماه ۳۰ خودرو از شمال کشور در مسیر برگزاری رالی از خزر تا خلیج‌فارس در محور هفت باغ علوی کرمان حضور می یابند و ۵۰ موتورسیکلت این خودروها را همراهی می‌کنند.

تجلی، با اشاره به اینکه برنامه‌های حوزه گردشگری در شهرستانهای استان کرمان شامل رونمایی از آپ گردشگری شهر سیرجان، افتتاح موزه گلیم شهر سیرجان و تجلیل از پیشکسوتان گردشگری با محوریت شهر بم می باشد گفت: در شش ماهه نخست سال جاری به غیر از ایام تعطیلات نوروز تعداد ۶ هزار و ۴۸۰ نفر گردشگر خارجی و ۲۵۸ هزار نفر گردشگری داخلی به استان کرمان سفر کرده اند.

کد خبر 6236350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha