۴ مهر ۱۴۰۳، ۱۶:۰۱

پس از بازطراحی و تجهیز؛

۳ کتابخانه عمومی در استان بوشهر بازگشایی شد

۳ کتابخانه عمومی در استان بوشهر بازگشایی شد

بوشهر-همزمان به هفته دفاع مقدس، سه کتابخانه عمومی دلیران تنگستان شهر آباد، شهید چمران روستای سمل و شهید حسینی صفت روستای فاریاب پس از بازطراحی و تجهیز بازگشایی شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر ظهر چهارشنبه در این بازگشایی ها، اظهار کرد: دستاورد بزرگ انقلاب اسلامی توجه ویژه به مقوله فرهنگ بوده است و مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب نیز به آن اشاره کرده اند.

حیدر راهب با بیان اینکه هر چقدر در حوزه کتاب و کتابخوانی هزینه شود، سرمایه گذاری است، افزود: حوزه کتاب و کتابخوانی از مهمترین مقوله های عرصه فرهنگ است که لازم است توجه ویژه ای به آن شود.

وی با تقدیر از مسئولان این سه کتابخانه و دست اندرکاران انجام این پروژه ها، تصریح کرد: این کتابخانه ها پیش از این فضای مناسب و جلوه بصری خوبی نداشت که با بازطراحی انجام شده، فضای آنها به ویژه بخش کودک، به طور کلی تغییر کرده و متحول شده است.

۳ کتابخانه عمومی در استان بوشهر بازگشایی شد

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر ادامه داد: امید داریم با این بازطراحی ها و ایجاد جلوه های بصری که در این کتابخانه ها ایجاد شده، رونق بیشتر آنها را شاهد باشیم.

راهب افزود: برای بازطراحی و تجهیز کتابخانه عمومی دلیران تنگستان شهر آباد بیش از ۲۵۰ میلیون تومان، کتابخانه عمومی شهید چمران روستای سمل بیش از ۳۰۰ میلیون تومان و کتابخانه عمومی شهید حسینی صفت روستای فاریاب بیش از ۳۰۰ میلیون تومان هزینه شده و آماده استفاده مردم، دوست داران کتاب و علاقمندان به ویژه کودکان و نوجوانان می باشد.

وی با بیان اینکه در نام گذاری کتابخانه ها و بخش های مختلف آنها، هدف ما استفاده از نام های شخصیت ها و فرهیختگان محلی است که باعث شناخت بیشتر مردم می شود، خاطر نشان کرد: در همین راستا سالن مطالعه کتابخانه عمومی دلیران تنگستان آباد به نام شهید علی دشت بوری و سالن مطالعه کتابخانه عمومی شهید چمران روستای سمل نیز به نام شهید غلامرضا غلامزاده نام گذاری شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر ادامه داد: به همین مناسبت تابلو یادبود این شهدا همچنین شهید سید مجتبی حسینی صفت که کتابخانه عمومی فاریاب به نام این شهید مزیّن می باشد، با حضور خانواده این شهدا رونمایی و در محل کتابخانه ها نصب شد.

۳ کتابخانه عمومی در استان بوشهر بازگشایی شد

احمد بنافی فرماندار دشتستان و احمد لطفی فرماندار تنگستان نیز ضمن بازدیدهای جداگانه از بخش های مختلف این کتابخانه ها، ضمن ابزار خوشنودی از تغییرات صورت گرفته، از اداره کل کتابخانه های عمومی استان بوشهر و دست اندرکاران این پروژه ها تشکر کردند.

در پایان این بازگشایی ها، از خانواده شهدا، مسئولان این سه کتابخانه و دست اندرکاران بازطراحی و تعمیر این کتابخانه ها با اهدای لوح سپاس، قدردانی به عمل آمد.

کد خبر 6236379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha