۷ مهر ۱۴۰۳، ۱۱:۰۷

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز خبر داد؛

آماده باش همه دستگاه های البرز برای مقابله با بحران های احتمالی

آماده باش همه دستگاه های البرز برای مقابله با بحران های احتمالی

کرج- مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز از آماده باش همه دستگاه ها برای مقابله با بحران های احتمالی ناشی از صدور هشدار سطح قرمز هواشناسی در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی مهرور صبح شنبه در گفتگو با رسانه ها با با اشاره به صدور هشدار سطح قرمز هواشناسی استان البرز مبنی بر رگبار شدید، رعد و برق، وزش باد شدید، وقوع گرد و خاک و کاهش دما اظهار کرد: احتمال بالا آمدن آب رودخانه ها، مسیل ها و سقوط سنگ در جاده های کوهستانی و آبگرفتگی معابر، لغزندگی و اختلال در تردد و خسارت به محصولات کشاورزی وجود دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز به اعلام آماده باش همه دستگاه های استان از سوی این اداره کل اشاره کرد و گفت: حضور در محل خدمت، خدمات رسانی مطلوب به شهروندان، روستاییان، کشاورزان، دامداران باغداران و گردشگران و مسافران عبوری لازم و ضروری است.

وی با تاکید بر عدم تردد در محورهای پرخطر، عدم اسکان و چادر زدن و یا توقف در بستر و حریم رودخانه و مسیل ها و مکان های مرتفع و تپه ها، زیر درختان، سیم های برق هوایی، لوله ها، فنس های فلزی و پهنه های آبی اضافه کرد: از صعود به اتفاعات جدا خودداری شود.

مهرور با اشاره به خودداری از تردد و سفرهای غیرضروری در محور کوهستانی و ارتفاعات تصریح کرد: به دستگاه ابلاغ شده پیش بینی مکان های امن برای اسکان موقت، تجهیزات و ماشین آلات و نیروی انسانی مورد نیاز توسط همه دستگاه ها، فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها و شهرداری باید در دستور کار باشد.

وی همچنین ادامه داد: ابلاغ شده به منظور مقابله با بحران های احتمالی از قبیل طغیان آب در رودخانه‌ها و مسیل ها، رانش و ریزش سنگ در محورها و حفظ آمادگی ۱۰۰ درصدی همه مراکز درمانی و خدماتی، پایگاه های امدادی هلال احمر، اورژانس و آتش نشانی در آماده باش کامل باشند.

کد خبر 6236461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha