۴ مهر ۱۴۰۳، ۱۷:۰۲

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی استان زنجان خبرداد؛

پیش‌بینی ۱۸۰ غرفه در نمایشگاه صنایع دستی زنجان

پیش‌بینی ۱۸۰ غرفه در نمایشگاه صنایع دستی زنجان

زنجان-سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان از برگزاری جشنواره آش خبر داد و گفت: در این رویداد ۱۸۰ غرفه صنایع دستی در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، داریوش نادری بعد از ظهر چهارشنبه در نشست برگزاری هفدهمین جشنواره آش و هجدهمین نمایشگاه صنایع دستی اظهار کرد: جشنواره ملی آش در سال ۱۴۰۱ در تقویم گردشگری کشور به ثبت رسیده و امسال ۱۰ مهرماه به عنوان روز ملی آش ایرانی وارد تقویم رسمی کشور خواهد شد.

وی ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی‌ها پوستر جشنواره آش ملی ایرانی روز دهم مهرماه با حضور وزیر میراث فرهنگی دررحاشیه برگزاری حشنواره در زنجان رونمایی خواهد شد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان تصریح کرد: برگزاری ۱۶ دوره جشنواره آش و هفده دوره نمایشگاه صنایع دستی در استان زنجان با استقبال گسترده گردشگران روبه‌رو شده و آن را به یکی از رویدادهای شاخص تقویم گردشگری تبدیل کرده است.

وی از برگزاری هفدهمین جشنواره ملی آش ایرانی و هجدهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی از ۱۶ تا ۲۰ مهرماه سال جاری در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی کاسپین استان خبر داد و گفت: پیش‌رویداد جشنواره نیز ۵ و ۶ مهرماه در گاوازنگ برگزار می‌شود.

نادری با اشاره به اینکه تاکنون ۱۳۰ علاقه‌مند برای شرکت در پیش‌رویداد هفدهمین جشنواره ملی آش ایرانی شرکت کردند، عنوان کرد: پس از برگزاری رقابت‌های مرحله مقدماتی، به ۱۰ شرکت‌کننده برتر زنجانی، غرفه طبخ آش‌های سنتی و ۳۰ غرفه نیز به استان‌های دیگر اختصاص خواهد یافت.

وی با بیان اینکه برای نمایشگاه صنایع دستی نیز ۱۸۰ غرفه پیش‌بینی شده است، خاطرنشان کرد: در حاشیه این جشنواره موسیقی بومی و محلی نیز دایر خواهد شد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان به اشاره به اینکه برای حضور در غرفه آش سه نفر و غرفه صنایع دستی دو نفر پیش‌بینی شده است، اظهار کرد: برای حدود ۴۸۰ نفر اسکان در نظر گرفته شده که نیازمند همکاری بخش‌های مختلف است.

وی با اشاره به اینکه این استان، برند شهر جشنواره‌ها را دارد، تصریح کرد: از این رو سعی می کنیم در فصل‌های سال، جشنواره‌های مختلفی را در این شهر برگزار کرده و استان را به مقصدی مناسب برای گردشگری تبدیل کنیم.

کد خبر 6236466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha