۴ مهر ۱۴۰۳، ۱۹:۵۲

حاشیه نگاری ازدیدار پیشکسوتان جهاد و شهادت با رهبر انقلاب؛

شوق دیدار با ولی امر از شیراز سومین حرم اهل بیت (ع)

شوق دیدار با ولی امر از شیراز سومین حرم اهل بیت (ع)

شیراز- سکوتی بُهت‌آور سراسر سالن را فرا گرفت به‌گونه‌ای که انگار در و دیوارهای سالن نیز یکپارچه گوش شده بودند تا بیانات رهبری را بشنوند که همواره راهگشا و چراغ راه مسلمانان جهان است.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: با کمی معطلی جلو درب مجموعه سالن امام علی (ع) سپاه فجر فارس وارد سالن شدم.طراحی چشم نواز راهرو ورودی و عکس شهدای شاخص استان فارس، انرژی مضاعفی را برای شروع یک آفیش خبری متفاوت به من داد.

امروز چهارم مهرماه و در پنجمین آیین ملی تجلیل و تکریم سراسری پیشکسوتان و حماسه آفرینان دفاع مقدس که قرار بود با ارتباط بر خط استان‌های کشور با حسینیه امام خمینی (ره) برگزار شود نگارنده روایتی از یک دیدار هستم‌، دیدار پیشکسوتان و ایثارگران و جانبازان دفاع مقدس و خانواده شهدا با رهبر معظم انقلاب که هر ساله در آستانه هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود.

تقدیم چفیه‌هایی با سربند یا فاطمه الزهرا (س) به مدعوین حس زائد الوصفی را در مدعوین ایجاد می‌کرد.

شوق دیدار با ولی امر از شیراز سومین حرم اهل بیت (ع)

در مسیر ورودی مادر شهیدی را دیدم که آرام و عصا زنان وارد سالن می‌شد و هر چند قدم بر روی زمین می‌نشست و مجدد با نفسی تازه به سمت سالن محل همایش به راه می‌افتاد، جلو رفته و آرام دستش را گرفتم و از زمین بلند کرده و با گرفتن کیفش به سوی محل همایش حرکت کردیم.

به محض رسیدن به سالن هنوز بر روی صندلی ننشسته بود که با صدای متین، آرام و گرم مادرانه‌اش گفت: "دخترم عاقبت بخیر شوی عزیزم" و این شد اولین رزق معنوی من در آغاز روز.

ردیف‌ها را یکی یکی پیش می‌رفتم، سالن مملو از جمعیت بود و سخت می‌شد جایگاهی مناسب پیدا کرد که بر همه مراسم تسلط داشته باشم. بالاخره ردیف پنجم یک صندلی خالی یافتم آن هم جایی که شاید دومین رزق امروزم باشد چون همنشین کسی بودم که برایم الگوست.

به محض نشستن چشمم بر بانویی با صلابت افتاد که همیشه به داشتن و بودنش در شهر و دیارم افتخار می‌کنم. همسر سیدالشهدای مقاومت استان فارس شهید عبدالله اسکندری؛ صندلی را برایم مهیای نشستن کرد و پس از احوالپرسی گرم با این بانوی مقاوم و صبور باز هم انرژی مثبتی در دلم فوران کرد چرا که همیشه نام این شهید قلبم را آرامش دوچندان می‌بخشد.

عقربه‌های ساعت دیواری سالن امام علی (ع) سپاه فجر فارس آرام آرام به ساعت ۸ صبح نزدیک می‌شد و من همچنان شاهد حضور جمعیت چشمگیری از پیشکسوتان و ایثارگران و خانواده‌های شهدای دفاع مقدس فارس بودم.

مراسم با سرود ملی و سلام خاصه احمد بن موسی چشم و چراغ سومین حرم اهل بیت حضرت شاهچراغ (ع) آغاز شد و سپس مجری با شعری زیبا مدعوین را خوش آمد گفت و با دعوت از سردار سعید کوشکی جهرمی، مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس تریبون را در اختیارش گذاشت تا وی نیز خوش آمدی به حضار بگوید.

سردار کوشکی پس از تبریک هفته دفاع مقدس و هفته وحدت سخنانش را با اشاره به راه نورانی شهدا و ضرورت تداوم این مسیر پربرکت آغاز کرد و از همگان خواست تا در این راه همچون گذشته ثابت قدم و استوار بمانند.

و حالا پس از اعلام سین برنامه‌ها توسط سردار کوشکی، نوبت به سخنرانی نماینده ولی فقیه در استان فارس رسید.

آیت الله لطف اله دژکام جنگ ۸ ساله را تقابل با شیطان دانست و گفت: تقابل امروز ما با جبهه کفر تقابل معنویت با نقشه‌های شیطان است.

شوق دیدار با ولی امر از شیراز سومین حرم اهل بیت (ع)

امام جمعه شیراز جنگ هشت ساله را جنگ ارزش‌ها برشمرد و ادامه داد: گاهی اوقات بسیاری از ابزار و سلاح‌ها چشم ما را می‌گیرد اما اگر به خداوند متعال توجه نداشته باشیم هیچیک از این ادوات و ابزارها به کارمان نخواهد آمد.

وی پیرامون جبهه مقاومت، دشمنی چندین ساله دشمنان اسلام با مردم ایران و ضرورت حمایت از محور مقاومت و حزب الله لبنان سخنانی را ایراد کرد.

اگرچه ساعت ۹:۲۰ بود، اما همچنان شاهد ورود مدعوین به سالن امام علی سپاه فجر بودیم، افرادی که می‌آمدند تا آماده شنیدن فرمایشات مردی شوند که یک دنیا از اقتدار، رهبری و صلابتش در حیرتند. به قول یکی از بانوان حاضر در جلسه، انگار که به صورت واقعی و حضوری به دیدار آقا آمده‌ایم، قلب‌ها در تپش و گوش‌ها در انتظار شنیدن صدای گرمش بود که مجری اعلام کرد به صورت آنلاین راس ساعت ۱۰:۳۰ شاهد سخنرانی رهبر معظم انقلاب خواهیم بود.

پس هنوز فرصت زیادی بود تا برنامه‌های سالن امام علی به صورت زنده ادامه پیدا کند. در این لحظه حاج رضا رودکی یکی از یادگاران و راویان دفاع مقدس بر روی سن رفت که با آن لهجه زیبای شیرازی روایتگر لحظاتی باشد که در ۸ سال دفاع مقدس تجربه کرده بود.

روایت‌هایی که گرچه خاطرات جنگ بود، اما آنقدر شیرین بازگو می‌شد که حاضران را به خنده و شادی دعوت کرد.

شوق دیدار با ولی امر از شیراز سومین حرم اهل بیت (ع)

آری امروز در پنجمین آیین ملی تجلیل و تکریم سراسری پیشکسوتان و حماسه آفرینان دفاع مقدس بار دیگر حماسه حضور یادگارانی رقم خورد که سال‌هاست با مرور خاطرات تلخ و شیرین خود یاد و نام این سرزمین را زنده نگه داشته و برای در قله ماندن نامش جان دادند، خون دادند، ست، پا و چشم‌هایشان را در میدان نبرد جا گذاشتند و آمدند تا اینک افتخار کنیم به نام و پرچم مقدس کشوری که تمام دشمنان از شنیدن نامش لرزه بر اندامشان می‌افتد.

و اکنون شاید مفهوم این فرمایش رهبر معظم انقلاب را بهتر درک کنیم که فرمودند دفاع مقدس حق حیات بر گردن این کشور دارد.

ساعت ۹:۳۵ دقیقه صبح روز چهارشنبه ۴ مهر ماه بود و نفس‌ها در سینه حبس و همه منتظر ورود مقام معظم رهبری. "ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند" اولین شعاری بود که پس از رویت چهره پرنور رهبر معظم انقلاب یک صدا از جمعیت حاضر در سالن امام علی سپاه فجر فارس شنیده شد.

پس از تلاوت قرآن در حسینیه امام خمینی (ره) تهران یکی از حضار شعری در محضر رهبر انقلاب سرود.

من در حال نوشتن روایت‌ها و حاشیه‌های مراسم بودم که همسر مکرمه سردار شهید اسکندری، که از ابتدا متوجه حاشیه نگاری و روایتگری من از این آیین شده بود آهسته در گوشم اعلام کرد که قرار است امروز به صورت حضوری از کتاب همسر شهید علی کسایی از شیراز توسط رهبر معظم انقلاب رونمایی شود، کتابی با نام «آخرین فرصت» که حضرت آقا نگاه ویژه‌ای به این کتاب دارند.

مداحی و شعرخوانی مهدی سلحشور یکی از مداحان نام آشنای کشور در حضور رهبر معظم انقلاب حال و هوای دیگری را هم بر حسینیه امام خمینی تهران و هم سالن امام علی فارس حکمفرما کرد.

ناگهان صدای ناله‌ها و گریه‌های پیشکسوتانی بلند شد که شاید خاطرات شب‌های عملیات را به یاد می‌آوردند و شاید هم غمگین از اینکه از یاران شهید خود جدا ماندند این چنین زجه می‌زدند.

شوق دیدار با ولی امر از شیراز سومین حرم اهل بیت (ع)

سکوت معنادار، اما همراه با صدای گریه حاضرین سالن را فرا گرفت و شاهد حال و هوایی بودیم که قطعاً برای من که فرزند اواسط جنگ هستم کمی عجیب و تکان دهنده بود.

با فریاد لبیک یا خامنه‌ای حضار در حسینیه امام خمینی تهران، شعرخوانی و مداحی مهدی سلحشور به پایان رسید.

من نیز از فرصت شعرخوانی استفاده کرده و از همسر شهید عبدالله اسکندری پرسیدم تاکنون چند بار خدمت رهبر معظم انقلاب مشرف شده‌اید؟ وی گفت: دوبار، یک مرتبه با فرزندانم و یک مرتبه هم خودم؛ اما هر دو بار بهترین حس و حال زندگیم را تجربه کرده‌ام حسی که شاید وصف کردنش چندان آسان نباشد.

هر لحظه عقربه‌های ساعت به لحظه حساس دیدار نزدیک می‌شد و همگان، چه آنان که از طریق شبکه‌های مجازی و رسانه ملی و چه آنان که حضوری در محضر آقا بودند دل در گرو این دیدار و بیانات داشتند که مجری برنامه حسینیه امام خمینی (ره) از بانویی موفق دعوت کرد تا دقایقی را در محضر آقا به ایراد سخن بپردازد.

دکتر نجمه کشاورز، بانوی استان فارسی و از اهالی شیراز و رئیس بیمارستان حضرت قائم (عج) فیروزآباد، اولین شخصی بود که برای صحبت در مقابل مقام معظم رهبری انتخاب شد و این قطعاً برای اهالی این استان پهناور افتخاری دو چندان به ارمغان آورد.

در میان گفتگوهای دکتر کشاورز به میان جمعیت حاضر در سالن رفتم تا روایتگر حس و حال حاضرین در این مراسم باشم؛ اما انگار همه چیز زنجیروار به هم وصل شده بود تا روایت این آیین همانند جورچینی کنار هم قرار گیرد تا بدانیم و مطمئن باشیم که هیچ حضوری هیچ کجای این جهان هستی اتفاقی و بدون خواست و اراده خداوند نخواهد بود.

در حالی که در سالن امام علی چرخی می‌زدم تا مروری بر صحنه‌های حضور مدعوین داشته باشم چشمم به بانویی افتاد که چند سالیست او را به مطالبه‌گری و جهادگری می‌شناسم.

رقیه جوکار، مسئول گروه مطالبه‌گری معاونت اجتماعی سپاه فجر فارس با بغضی در گلو مرا صدا زد و خبر از معرفی طرح «امتداد نسل ظهور» در محضر رهبر معظم انقلاب داد و گفت: همین چند لحظه پیش یکی از آرزوهایم برآورده شد، آرزویی که درست ۱۰ روز پیش در مصاحبه‌ای به آن اشاره کرده و از خدا خواستم تا این طرح هر طور شده به دستان مبارک حضرت آقا برسد و حالا توسط این بانوی استان فارسی به مقام معظم رهبری معرفی شد و این یعنی اگر کاری برای خدا، امام زمان و شهدا باشد بی‌شک خودشان مسیر را هموار خواهند کرد.

شوق دیدار با ولی امر از شیراز سومین حرم اهل بیت (ع)

سری چرخاندم و باز هم ساعت دیواری سالن امام علی سپاه فجر را نگاه کردم. عقربه‌ها ۱۰:۳۰ دقیقه را نمایش می‌دادند که عاقبت انتظار به پایان رسید و رهبر معظم انقلاب پس از شنیدن صحبت‌ها و مطالبات چند تن از مدعوین بیانات خود را آغاز کردند.

سکوتی بُهت‌آور سراسر سالن را فرا گرفت به‌گونه‌ای که انگار در و دیوارهای سالن امام علی نیز یکپارچه گوش شده بودند تا بیانات رهبری را بشنوند که همواره راهگشا و چراغ راه مسلمانان جهان است.

حالا دیگر نه خبری از پچ پچ‌های مدعوین بود نه رفت و آمدهای داخل سالن برخی مشغول نوشتن بیانات بودند و مسئولین هم شاید در اندیشه به کار بستن فرمایشات معظم له.

کد خبر 6236565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha