۴ مهر ۱۴۰۳، ۱۹:۰۷

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی:

دشمن باآگاهی از جایگاه ولایت، ولی فقیه را آماج حمله قرار داده است

دشمن باآگاهی از جایگاه ولایت، ولی فقیه را آماج حمله قرار داده است

قم-نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: دشمن با آگاهی از جایگاه و رسالت مهم ولایت در نظام جمهوری اسلامی، ولی فقیه را آماج اهداف شوم خود قرار داده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری بعد از ظهر چهارشنبه در آیین رونمایی از ویژه نامه «روحانیت و دفاع مقدس» در قم اظهار کرد: جنگ ما، جنگ نابرابر و نامتقارن بود و تردیدی بر این موضوع نیست.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: عوامل پیروزی و شکست به دو دسته مادی و معنوی تقسیم می‌شود که عوامل مادی اعم از تسلیحات و نیروی انسانی است.

وی ادامه داد: اینکه دشمن در دفاع مقدس مایوس می‌شد، برای این بود که از عوامل معنوی بهره ای نبرده بود؛ ضمن اینکه از حیث نیروی انسانی نسبت به ما برتری داشت.

حجت الاسلام ذوالنوری ابراز کرد: عوامل معنوی شامل ایمان، آخرت گرایی، دنیا گریزی، خدا باوری، عشق به اهل بیت و ولایت مداری می‌شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: دشمن تفقه در دین و اتکایی به خداوند ندارد و همین امر موجب مایوس شده آنان شده است‌.

وی تصریح کرد: موتور محرکه و نیروی برانگیزاننده ما دین است و رزمندگان نیز با تاسی از این امر افتخاراتی آفریدند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اذعان کرد: ترک مستحب در جلب امداد الهی تاثیر می‌گذارد، ضمن اینکه جبهه‌های جنگ امدد الهی به دنبال داشت.

حجت الاسلام ذوالنوری یادآور شد: روحانیت رسالت مهمی در دوران دفاع مقدس داشت و تقویت عوامل و تعمیق بصیرت و معنویت با این قشر بود.

وی با اشاره به نقش آفرینی روحانیت در دفاع مقدس اظهار کرد: نقش اول، نقش کلان روحانیت بود که مربوط به شخصیت‌های تراز این قشر داشت ضمن اینکه و جایگاه ولایت این نقش را ایفا می‌کرد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: نقش کلان روحانیت دوران دفاع مقدس در جایگاه ولایت امام خمینی (ره) بود و دشمن این را خوب شناخته و ولایت فقیه را امروز مورد هجمه قرار داده است.

حجت الاسلام ذوالنوری ابراز کرد: محور دوم نقش روحانیت در دفاع مقدس، پشتیبانی جنگ بود که با برپایی مجالس و محافل مذهبی روحیه معنوی را حفظ می‌کرد.

وی در ادامه ضمن تشریح نقش‌های روحانیت در دفاع مقدس خاطرنشان کرد: محورهای دیگر نقش روحانیت در جنگ محورهای مدیریتی و فرماندهی بود که بسیاری از آنان به شهادت رسیدند.

کد خبر 6236566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha