۴ مهر ۱۴۰۳، ۲۰:۰۱

رییس اداره اوقاف و امور خیریه خلیل‌آباد: 

فرهنگ متعالی وقف یکی از بارزترین مظاهر احسان و نیکوکاری است

فرهنگ متعالی وقف یکی از بارزترین مظاهر احسان و نیکوکاری است

خلیل آباد- رییس اداره اوقاف و امور خیریه خلیل‌آباد گفت: فرهنگ متعالی وقف، یکی از بارزترین مظاهر احسان و نیکوکاری است.

سید محمد حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: خبرنگاران با توجه به جایگاه مهمی که در جامعه دارند باید با کمک اداره اوقاف زمینه وقف های جدید را فراهم کنند که در راستای آن بتوانیم نیازهای شهرستان را از جمله فضاهای آموزشی و درمانی و غیره را حل کنیم.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه خلیل‌آباد بیان کرد: فرهنگ متعالی وقف، یکی از بارزترین مظاهر احسان و نیکوکاری است.

وی با بیان اینکه فردای وقف در گرو رفتار امروز یا موقوفه های دیروز است افزود: انسانی که می میرد تمام دارایی ها و املاکی که دارد از او سلب می شود به غیر از مالی که در راه خیر وقف کرده باشد لذا تاکیدات فراوانی در خصوص وقف نیز در اندیشه های اسلامی وجود دارد.

حسینی با تاکید بر اینکه وقف کردن آسان است ولی نگهداری کار دشواری است، گفت: ۹۰ درصد موقوفات شهرستان در بحث تعزیه خوانی و اطعام عزاداران سید الشهدا علیه السلام در ایام محرم و صفر است.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه خلیل‌آباد با بیان اینکه رسالت سازمان وقف، بسیار خطیر و سنگینی است افزود: به عنوان یک ارگان فرهنگی مذهبی در جامعه وظیفه اصلی اوقاف در کنار رسیدگی به امور موقوفات و بقاع متبرکه، امور متولیان، مراقبت در دخل و خرج موقوفات و بقاع متبرکه، ترویج و تبلیغ معارف اسلامی و قرآنی؛ انتقال فرهنگ دینی و اسلامی از نسل قبل به نسل حال و آینده است.

وی از افزایش بیش از ۸۵ درصدی درآمدی موقوفات نسبت به سال گذشته خبر داد و افزود: همزمان با هفته وقف نیروگاه خورشیدی ۵ کیلو واتی در امامزاده قاسم روستای ارغا به بهره برداری میرسد.

حسینی افزود: در هفته وقف برنامه های ترویج فرهنگ وقف در سطح شهر و بقاع متبرکه برنامه ریزی شده است.

کد خبر 6236619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha