۴ مهر ۱۴۰۳، ۲۰:۴۷

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی:

۱۰ پروژه فوریت های پزشکی آذربایجان غربی اجرا می شود

۱۰ پروژه فوریت های پزشکی آذربایجان غربی اجرا می شود

ارومیه- رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان غربی از اجرای ۱۰ پروژه فوریت های پزشکی تا سال آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدامین ولی زاد عصر چهارشنبه در جشن روز ملی اورژانس، اظهار کرد: در این راستا در برنامه ریزی صورت گرفته، تعداد ۱۰ پروژه فوریت‌های پزشکی را در سال آینده به اجرا برسانیم تا بتوانی کیفیت ارائه خدمات پیش بیمارستانی را به میانگین مطلوب کشوری برسانیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی گفت: توسعه اورژانس پیش بیمارستانی در استان از اولویت‌های دانشگاه است.

ولی‌زاد با بیان اینکه ۱۵۰ پروژه در حوزه سلامت در استان در دست بهره برداری است، افزود: نزدیک به ۲۶ پروژه از این تعداد مربوط به حوزه اورژانس پیش بیمارستانی است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی در ادامه افزود: از ۱۷ پایگاه اورژانس بانوان موجود در کشور، سه پایگاه متعلق به اورژانس استان است که در شهرستان های ارومیه، پیرانشهر و بوکان راه اندازی شده است.

ولی زاد با بیان اینکه کمبود آمبولانس در استان از دیگر معضلات اورژانس است بیان کرد: رایزنی هایی با وزارت بهداشت، سازمان اورژانس کشور و خیرین سلامت انجام شده و قول مساعدی از مسئولین امر گرفته شده تا سهم استان از آمبولانس های وارداتی افزایش و تامین شود.

وی در خصوص کمبود نیروی انسانی اورژانس در استان تصریح کرد: برای ارائه خدمات مطلوب به مددجویان ۳۰ درصد نیروی موجود باید به اورژانس استان اضافه شود که تعدادی از آن در آزمون استخدامی پیش روی وزارت بهداشت تامین خواهد شد.

کد خبر 6236654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha